واگذاری سهام دولت در دو شرکت پالایشی

 

به گزارش نفت دیلی، باقیمانده سهام دولت در دو شرکت پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان، به ترتیب روز‌های ۲۴ و ۲۵ تیر واگذار می‌شود.

 

بر اساس مصوبه هیئت واگذاری مبنی برعرضه سهام باقی مانده دولت در ۱۸ شرکت و بنگاه بزرگ بورسی، سهام این دو شرکت پالایشی واگذار می‌شود.

واگذاری این دو پالایشگاه به صورت بلوکی و در بورس اوراق بهادار تهران انجام خواهد شد و قیمت‌گذاری این شرکت‌ها نیز بر اساس ارزش روز تابلوی بورس خواهد بود که در این راستا فراخوان واگذاری دو شرکت پالایش نفت شیراز و شرکت پالایش نفت لاوان از سوی سازمان خصوصی سازی منتشر شده است.

بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت شیراز شامل یک میلیون و ۲۷ هزار و ۵۴۹ سهم این شرکت به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ ریال کمتر نباشد، در فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

این میزان سهام به قیمت کل پایه ۷ هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و سپرده شرکت در مزایده ۷۲۹ میلیارد و ۵۵۵ میلیون و ۹۵۶ هزار ریال در روز دوشنبه، ۲۴ تیرماه امسال به‌صورت نقد واگذار می‌شود.

همچنین بلوک ۲۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت لاوان نیز که ۲۲۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۲۰ سهم این شرکت را شامل می‌شود، به قیمت تابلوی فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۲۹ هزار و ۱۱۶ ریال کمتر نباشد، در روز ۲۵ تیرماه امسال عرضه خواهد شد.

این میزان سهام به قیمت کل پایه ۶ هزار و ۶۵۸ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۲۰ ریال و سپرده شرکت در مزایده ۶۶۵ میلیارد و ۸۳۷ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۱۱۲ ریال به صورت نقد واگذار می‌شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد