ظرفیت بالای سازندگان داخلی برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی

 

به گزارش نفت دیلی، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، ظرفیت‌ زیادی برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی دارد.

 

رضا پدیدار، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، به فعالیت این انجمن در دو دهه اخیر در بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این مدت این انجمن توفیق‌های بسیاری کسب کرده که به شکوفایی صنعت داخل منجر شده است و خوشبختانه شرکت‌های ایرانی مشارکت بالایی در روند توسعه صنعت پتروشیمی و ساخت و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در این صنعت پیشرو داشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد تجهیزات مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت نفت کشور در داخل تولید می‌شوند، افزود: امروز در حوزه ساخت تجهیزات صنعت پتروشیمی دارای ظرفیت بالایی هستیم که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم و با توجه به شرایط موجود، آماده هرگونه همکاری و تعامل برای ساخت تجهیزات، قطعه‌ها و نیازهای گوناگون شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی هستیم.

 

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با تاکید بر اینکه باید از سرمایه‌ها و نخبگان داخلی در بخش انرژی بیشتر استفاده شود، تصریح کرد: معتقدم نخبگان بخش انرژی به نوعی جزئی از فرآیند صنعت و تولید کشور هستند که باید از ظرفیت‌های آنان استفاده شود و بخش خصوصی در این زمینه از همه توانایی‌های خود در مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی کشور استفاده خواهد کرد.

 

پدیدار عنوان کرد: در تولید تجهیزات نفت و پتروشیمی می‌توانیم با ۱۵ کشور از منطقه خاورمیانه و ۱۲ کشور از منطقه آسیای میانه تعاملات فنی و گردش اقتصادی برقرار کنیم.

 

وی ادامه داد: ما در شرایط فعلی نه‌تنها می‌توانیم نیازمندی‌های صنعت پتروشیمی کشور را برآورده کنیم، بلکه در یک فرآیند ۱۰ساله قادر خواهیم بود این تجهیزات را به خارج از کشور صادر کنیم که تحقق این موضوع میلیاردها دلار درآمد ارزی نصیب کشور خواهد کرد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد