طراحی هاب جدید پتروشیمی در منطقه ماهشهر

 

به گزارش نفت دیلی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از طراحی هاب جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در آینده نزدیک خبر داد.

 

بهزاد محمدی گفت: طراحی هاب جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به جمع‌بندی رسیده و با راه اندازی این هاب در بندر ماهشهر، ۵ تا ۶ میلیون تن محصول به ظرفیت پتروشیمی ایران اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ماهشهر یک هاب قدیمی و مهم صنعت پتروشیمی است و الگوی کاملی از حاکمیت در آن به چشم می‌خورد، اظهار کرد: دو هدف عمده در این منطقه مدنظر قرار دارد که مرحله نخست نگهداشت شرایط موجود با همه الزام‌هاست و بخش دیگر که اهمیت و اولویت بالایی دارد، نگاه توسعه‌ای به این منطقه و جذب و تسهیل سرمایه است که باید حساسیت ویژه‌ای داشته باشد و این روند برای سرمایه‌گذاران جاذبه بسیار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه در نقشه کلان ماهشهر توجه به توسعه صنایع پایین‌دست و میان‌دست مدنظر قرار دارد و سند هاب ماهشهر نیز در دست تهیه و اقدام است، افزود: به همین منظور طرح‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده بود از سوی همکاران در حال بازنگری است و امیدواریم تا هفته آینده نهایی و با توجه به ظرفیت خوراک منطقه متناسب شود.

محمدی با اشاره به اینکه در بحث توسعه ماهشهر و طراحی هاب جدید در این هفته به جمع‌بندی خواهیم رسید، گفت: هم‌اکنون برای هاب جدید ماهشهر تولید حدود ۵ تا ۶ میلیون تن محصول پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات تامین خوراک در این منطقه افزود: طراحی‌هایی برای این منطقه تعریف شده است و با بهره‌برداری از طرح بیدبلند خلیج فارس و تأمین خوراک از دیگر مناطق وضع تامین خوراک بهبود خواهد یافت.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد