ارزآوری ۱۰ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها برای کشور

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس اعلام کرد: شرکت‌های پتروشیمی کشور پارسال در مجموع حدود ۱۰ میلیارد دلار ارز وارد کشور کردند.

 

جعفر ربیعی در نشست خبری عرضه سهام شرکت پتروشیمی نوری در بورس با تاکید بر عرضه ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها در سامانه نیما عنوان کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی، شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند بخشی از ارز حاصل از صادرات خود را صرف بخشی از هزینه‌هایشان شامل خرید مواد اولیه، قطعات یدکی و هزینه‌های درون شرکتی کنند. طبق این بخشنامه سقف در نظر گرفته شده برای هزینه درون شرکتی پتروشیمی‌ها از ارز حاصل از صادراتشان معادل ۳۰ درصد درآمدهای آنهاست.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه ارزآوری پتروشیمی‌ها تا حدودی تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است، گفت: در سال ۹۷ کل پتروشیمی‌های کشور در مجموع حدود ۱۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات وارد کشور کردند. بر این اساس می‌توان عنوان کرد که سامانه نیما عمدتا با ارز پتروشیمی‌ها تامین می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ضمن تاکید بر اینکه هیچ رانتی برای پتروشیمی‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در طول سال ۹۷ به غیر از چند روز، هیچ رانتی بین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با نرخ ارز نیمایی وجود نداشته است، امروز زمان آنکه رانتی برای پتروشیمی‌ها وجود داشت، گذشته است و در سیاست‌های جدید کشور هیچ‌گونه رانتی برای پتروشیمی‌ها وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس درباره عرضه سهام پتروشیمی نوری در بورس گفت: سودی که این شرکت برای سهامداران دارد، سود ناشی از تولید و صادرات است، امسال پیش‌بینی تحقق درآمد خوبی برای پتروشیمی نوری شده است و سود مناسبی را نصیب سهامداران خواهد کرد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد