دومین نشست رصد فناوری‌های نوظهور در پژوهشگاه صنعت نفت

 

به گزارش نفت دیلی، دومین نشست رصد فناوری‌های نوظهور و برافکن با محوریت بررسی و ارزیابی عملکرد فناوری‌های نوین و آثار آن در صنعت نفت برگزار شد.

 

دومین نشست رصد فناوری‌های نوظهور و برافکن با حضور جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، معاونین و روسای پردیس‌ها، روز چهارشنبه (۱۹، تیرماه) در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

 

همچنین در این سلسله نشست‌ها، درباره نتایج رصد فناوری‌های نوظهور و برافکن (Break True) و تاثیر آنها بر روند آینده نفت و همچنین سه فناوری مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و دیجیتالیزاسیون و چاه هوشمند مورد بحث و تبادل نظر شد.

 

بر اساس این گزارش، این فناوری‌ها تا چند سال آینده در همه حوزه‌های فناوری، انقلابی ایجاد خواهد کرد و صنعت نفت هم از این موضوع مستثنا نخواهد بود. از نظر موسسه مکنزی بلاک چین، بیگ دیتا IOT، انرژی‌های تجدیدپذیر 3 D printing، رایانش ابری واقعیت مجازی، مواد هوشمند خودرو برقی یا فناوری‌های نوین مانند چاه هوشمند و فناوری‌های نو ازدیاد برداشت به عنوان فناوری برتر شناخته شده است.

 

بر این اساس، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در این نشست، افزون بر پرداختن به فعالیت‌های جاری، بر ضرورت انجام مطالعات و تحقیقات در حوزه‌های نوظهور تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف پژوهشگاه صنعت نفت ایجاد ظرفیت‌های جدید است و این مهم باید در دستور کار سازمان باشد.

 

توفیقی ادامه داد: با شکل گیری اکوسیستمی که با تشکیل مرکز نوآوری کامل می‌شود، می‌توان این ظرفیت‌ها را در قالب استارتاپ‌ها به جریان انداخت.

 

وی درخواست بودجه‌ای مستقل برای انجام مطالعه و تحقیقات در این زمینه را که با همکاری شرکت ملی نفت ایران انجام شده است موید اهمیت توجه به فناوری‌های نوظهور عنوان کرد.

 

نخستین نشست رصد فناوری‌های نوظهور و برافکن چندی پیش با عنوان «بررسی فناوری‌های چاه هوشمند و سنگ دیجیتال» برگزار شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد