استفاده ازکاتالیست‌های بومی دردستور کار شرکت‌های پتروشیمی

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از به کارگیری کاتالیست‌های بومی در شرکت‌های پتروشیمی خبرداد.

 

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تاکید بر اینکه اين شرکت گام‌های ارزشمندی را در تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی کشور برداشته است، گفت: تجاری‌سازی دانش فنی سه کاتالیست محقق شده و یک کاتالیست دیگر نیز در حال انجام است که در مجموع ۱۳ شرکت پتروشیمی استفاده از این کاتالیست‌ها را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

علی پژوهان با بیان اینکه تجاری‌سازی دانش فنی کاتالیست زیگلرناتا برای تولید پلی‌اتیلن سبک خطی منجر به سالانه ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود، افزود: تجاری‌سازی دانش فنی کاتالیست زیگلرناتا براي تولید پلی‌اتیلن سنگین گرید لوله نیز سالانه بیش از ۱۵ میلیون دلار صرفه‌جویی برای شرکت‌های پتروشیمی رقم خواهد زد.

وي با اشاره به اینکه دانش فنی تولید پراکسید‌ها تجاری‌سازی شده است،  گفت : استفاده از این دستاورد نیز در واحد‌های موجود و طرح‌های آتی پلی‌اتیلن سبک بیش از ۷.۴ میلیون دلار صرفه‌جویی در پی خواهد داشت.

آقای پژوهان با اعلام این خبر که دانش فنی کاتالیست زیگلرناتا برای تولید یکی دیگر از فناوری‌های پلی‌اتیلن سنگین به‌زودی تجاری‌سازی می‌شود، گفت: پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی که این دستاورد را بومی‌سازی کرده اند بیش از ۱۴ میلیون دلار صرفه‌جویی را در صنعت پتروشیمی کشور محقق خواهد کرد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد