سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی برای گازرسانی به سراسر سیستان و بلوچستان

 

به گزارش نفت دیلی، براساس برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۱۴۰۰، ۸ هزار میلیارد تومان برای بخش گازرسانی در سراسر استان سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

 

ظهر دیروز (چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه) نشستی در ساختمان استانداری با حضور حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، یارمحمد زهی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت‌های گاز استانی معین و فرمانداران شهرهای استان سیستان و بلوچستان با هدف بررسی روند توسعه گازرسانی در این استان برگزار شد.

 

در این نشست تربتی با بیان اینکه محرومیت در استان سیستان و بلوچستان به محبوبیت بدل شده است، گفت: نمود این واژه حضور شرکت‌های گاز استانی در کنار یکدیگر برای توسعه شبکه گاز شهر زاهدان است. آنها همه تجربه خود را به میدان آورده‌اند تا آن را به منصه ظهور برسانند و من اطمینان دارم که شرکت‌های گاز استانی معین در هر کوی و برزنی که کار می‌کنند راضی و خرسند هستند.

 

وی ضمن قدردانی از فضای کاری مناسب ایجادشده از سوی استاندار و نمایندگان زاهدان و سراسر استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت و وزارت نفت در این وادی شعار ندادند، بلکه همه همت و تلاش آنها عملگرایی است و با جدیت دنبال آن هستند تا مشکلات استان سیستان و بلوچستان را حل کنند و برنامه‌ها را به نتیجه برسانند.

 

تربتی ادامه داد: گازرسانی یکی از برنامه‌های مهمی است که در سال‌های گذشته به اجرای آن امیدی نبود، اما امروز در شهر زاهدان که تردد می‌کنیم، به سبب حجم کار عظیمی که آغاز کرده‌ایم درباره برخی موارد نگران می‌شویم و از مردم نیز می‌خواهیم صبوری به خرج دهند، همچنین از همکارانم و پیمانکاران می‌خواهم موضوع ایمنی و رعایت الزام‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) را همواره مدنظر داشته باشند، به‌ویژه آنکه با آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس دانش‌آموزان برای تردد در مناطقی که در حال توسعه شبکه گازرسانی هستیم نباید با مشکلی روبه‌رو شوند.

 

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره مرمت بخش‌های حفاری شده شهر گفت: این فرصتی است تا از طریق بودجه گازرسانی تا جایی که امکان داشته باشد به توسعه و رفاه شهر کمک کنیم. همچنین در زمینه مرمت شهر و آسفالت خیابان‌ها به شهرداری کمک کنیم تا چهره شهر نیز زیباتر و برخی مشکلات مردم برطرف شود.

 

تربتی ادامه داد: اجرای کار باید طوری باشد تا مردم احساس کنند همکاری بین نهادهای استان منجر به اتفاق‌های خوب در زندگی آنان می‌شود.

 

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در بخش گازرسانی تا سال ۱۴۰۰، ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سراسر استان سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد که از این مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش خطوط انتقال گاز و بقیه مربوط به توسعه شبکه گاز در شهرهای استان است.

 

وی اظهار کرد: در نشست‌هایی که با مدیران شرکت‌های گاز استانی و پیمانکاران داشته‌ایم همواره تأکید ما بر استفاده حداکثری از نیروی‌های بومی استان بوده است، زیرا می‌خواهیم نتیجه و منفعت اجرای این طرح‌ها نصیب آینده استان سیستان و بلوچستان شود. افزون بر این هم‌اکنون نیز بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای بومی استان در طرح‌های مختلف شرکت گاز شاغل هستند و همچنین پروژه‌های بزرگی مانند خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار نیز تعداد زیادی شغل ایجاد خواهد کرد و بر اساس آن تعداد زیادی از نیروهای بومی استان می‌توانند کسب تجربه کنند.

 

تربتی ادامه داد: ما در بخش گازرسانی و تأمین منابع آن هیچ محدودیتی نداریم. اگر قرار باشد در هر کجای کشور محدودیتی برای تأمین منابع ایجاد کنیم، اما در استان سیستان و بلوچستان چنین اتفاقی نخواهد افتاد، زیرا این استان اولویت ماست. در این باره به استاندار نیز گفته‌ام اگر روزی یکی از مجریان طرح اعلام کرد که به سبب نبود منابع مالی روند اجرای طرح‌ها کند یا متوقف شده است باید همان موقع با من تماس بگیرند، زیرا هرگز نباید چنین اتفاقی برای استان سیستان و بلوچستان رخ دهد.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه توان پیمانکاری در کشور به حد مطلوبی توسعه‌ یافته است، گفت: بیشتر زمان ما در فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار سپری می‌شود و به محض آنکه به بخش اجرایی می‌رسید دیگر مشکلی برای اجرای طرح وجود ندارد، زیرا در تأمین کالا و منابع مالی مشکلی نداریم و امیدواریم صنایع وابسته به گاز نیز روند توسعه خوبی را سپری کنند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد