زنگنه: آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را صفر کند

 

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت ضمن اینکه نمی‌خواهیم رجزخوانی کنیم، اما آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ما را صفر کند، اظهار کرد: تحریم‌ها ما را متوقف نکرده است، ما زنده‌ایم.

 

بیژن زنگنه صبح امروز (شنبه، ۲۳ شهریورماه) در آیین امضای قرارداد توسعه میدان گازی بلال اظهار کرد: درباره امضای قرارداد توسعه این میدان گازی با شرکت پتروپارس باید بگویم، موضوع عجیبی نیست، این شرکت بهترین شرکت اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی است و از نظر زمان و هزینه هم عملکرد خوبی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش این قرارداد در سقف ٤٤٠ میلیون دلار و مدت قرارداد ٣٤ ماه است، افزود: این قرارداد نوع جدیدی از قرارداد است که قیمت آن نهایی نشده است و پیمانکار عمومی به مناقصه می‌رود و قیمت‌ها با نظارت شرکت ملی نفت ایران مشخص می‌شود.

 

وزیر نفت ادامه داد: عملیات توسعه میدان گازی فرزاد بی امسال آغاز می‌شود و وقفه طرح توسعه فاز ١١ میدان گازی مشترک پارس جنوبی را می‌شکنیم و کار را آغاز می‌کنیم.

 

زنگنه با بیان اینکه تحریم‌ها ما را متوقف نکرده است، ما زنده‌ایم، گفت: صنعت نفت اگر حرکت کند، سازندگان و پیمانکاران و مشاوران داخلی فعال می‌شوند.

 

در پارس جنوبی و غرب کارون از طرف مقابل عقب نیستیم

 

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه میدان‌های غرب کارون خوب پیش می‌رود، تصریح کرد: میدان‌های غرب کشور مانند آبان، پایدار غرب و ... هم که قراردادهای آنها امضا شده است و همانطور که پیش‌تر گفته بودم تکلیف همه میدان‌های مشترک در دولت تدبیر و امید مشخص می‌شود.

 

وزیر نفت افزود: ما نگرانی مردم در میدان‌های مشترک را درک کرده‌ایم و باوجود شدیدترین تحریم‌ها، هم در پارس جنوبی و هم در غرب کارون از طرف مقابل عقب‌تر نیستیم.

 

زنگنه با بیان اینکه نمی‌خواهیم رجزخوانی کنیم، اما آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ما را صفر کند، اظهارکرد: هرچه همکاری بین‌المللی بیشتر شود، کارها بهتر پیش می‌روند، اما اکنون نیز متوقف نشده‌ایم و طرح‌های ابتکاری و بی‌نظیری را در حوزه‌های مختلف در دستور کار داریم.

 

وی یکی از اهداف امضای قرارداد فاز ١١ پارس جنوبی را جلوگیری از افت تولید با یادگیری فشارافزایی در دریا عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون از دوستان می‌خواهم خودشان کار را آغاز کنند.

 

به گفته وزیر نفت، ما متوقف شدنی نیستیم و قدرت خلاقه خود را به کار می‌گیریم تا مشکلات را حل کنیم.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد