تولید فرآورده‌های پالایشگاه نفت لاوان بر پایه استانداردهای اروپایی

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل پالایشگاه نفت لاوان از خاتمه طرح بهبود فرآیند پالایشگاه نفت لاوان و تولید فرآورده‌های با کیفیت در این پالایشگاه، مطابق با استانداردهای اروپایی خبر داد.

 

محمدعلی اخباری در حاشیه بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح بهبود فرآیند این پالایشگاه گفت: طرح بهبود فرآیند پالایشگاه لاوان با تولید بنزین یورو ۵ پایان یافت و با اجرای کامل آن، فرآورده‌های تولیدی در این پالایشگاه بر اساس استاندارد اروپا تولید می‌شود.

 

وی حفظ و استمرار تولید، دستیابی به بازارهای جهانی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و رعایت قوانین و استانداردهای فنی و زیست محیطی را از اهداف این پالایشگاه عنوان کرد و افزود: استفاده از توان و ظرفیت متخصصان پالایشگاه لاوان و صنعتگران داخل کشور برای رفع نیازهای فنی و مهندسی، قطعات و تجهیزات موجب خودکفایی شده است.

 

عبدالهادی مطلق، رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت لاوان نیز در این بازدید گفت: شرکت پالایش نفت لاوان افزون بر توجه به مسئولیت‌های تولیدی به‌منظور تولید مستمر فرآورده‌های نفتی با کیفیت، توجه ویژه‌ای نیز به مسئولیت‌های اجتماعی درباره جامعه در جزیره و دهکده لاوان دارد و به این منظور اقدام‌هایی نظیر ایجاد اشتغال و جذب نیروهای بومی، تامین آب شرب و گاز مصرفی اهالی جزیره و توسعه زیرساخت‌های آموزشی و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی را به انجام رسانده است.

 

وی افزود: توسعه فضای سبز، کاهش ضایعات و کاهش گازهای آلاینده خروجی به کمتر از حد استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان محیط زیست و اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین بر اساس استاندارد اروپا از جمله طرح‌های این شرکت به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست است.

 

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید ضمن تشکر از اقدام‌های انجام‌شده برای افزایش سودآوری در پالایشگاه لاوان گفت: با توجه به شرایط کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی در توسعه پالایشگاه‌ها ضرورت دارد و طرح آن در مجلس در حال بررسی است.

 

وی گفت: اصلاح الگو و مدیریت مصرف راهبردی است و وضع قوانین جدید در وضع تحریم وجنگ اقتصادی در شورای هماهنگی سران قوا پیگیری می‌شود.

 

شرکت پالایش نفت لاوان در سال ۱۳۵۵ با ظرفیت اسمی ۲۰ هزار بشکه در روز به بهره‌برداری رسید که با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، ظرفیت آن هم اکنون به ۵۵ هزار بشکه در روز رسیده است. فاز اول طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی این پالایشگاه در اردیبهشت ۱۳۹۰ با هدف افزایش ظرفیت از ۳۰ هزار بشکه در روز به ۵۵ هزار بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت و واحد تصفیه هیدروژنی و ایزومریزاسیون نفتای سبک این پالایشگاه نیز در تیرماه ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید.

 

واحد پالایش هیدروژنی فرآورده‌های میان تقطیر نفت سفید و نفت گاز این پالایشگاه در فروردین ۱۳۹۴ و در سال ۱۳۹۶ واحد تولید گوگرد و واحد گوگردزدایی از نفت‌گاز و نفت سفید، به منظور تولید فرآورده‌های مطابق با استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ به بهره‌برداری رسید.

 

هم اکنون خوراک ۳۰ هزار بشکه (نفت خام) این پالایشگاه توسط یک رشته خط لوله ۱۲ اینچ از مخازن شرکت نفت فلات قاره ایران در لاوان از میدان‌های دریایی نفتی سلمان، رشادت، رسالت و بلال و ۲۵ هزار بشکه میعانات گازی آن نیز از پارس جنوبی تامین می‌شود.

 



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد