نصب موفقیت‌آمیز شعله‌یاب در محفظه توربین‌های زاریا

 

به گزارش نفت دیلی، مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز از نصب موفقیت‌آمیز پایلوت و آزمون نشان‌دهنده شعله در توربین‌های زاریا از سوی کارشناسان واحد تعمیرات ابزار دقیق این منطقه خبر داد.

 

سیدمجتبی گلستانه گفت: یکی از بخش‌های مهم حفاظتی در محفظه توربین‌های گازی، سامانه F&G است که وظیفه تشخیص آتش، نشتی گاز و خاموش کردن آتش را به‌عهده دارد.

 

وی افزود: سامانه‌های F&G مدرن برای تشخیص آتش به شعله‌یاب مجهز هستند که با تابش اشعه‌های UV و IR  فعال می‌شوند، از این رو با توجه به اینکه سامانه F&G توربین‌های زاریا فاقد شعله‌یاب هستند، پیشنهاد شد امکان افزودن این تجهیز به سیستم بررسی شود.

 

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: پس از مطالعه اسناد و مدارک اندک موجود و بررسی فیزیکی تجهیزات و پنل‌های سامانه F&G مشخص شد امکان افزودن هرگونه تجهیز حفاظتی جدید از جمله نشان‌دهنده شعله به سامانه وجود دارد. در مرحله بعد دو دستگاه نشان‌دهنده شعله برای نصب به صورت پایلوت در واحد چهارم تاسیسات تقویت فشار گاز ندوشن در اختیار این تاسیسات قرار گرفت.

 

گلستانه اظهار کرد: با تلاش متخصصان منطقه و حمایت فکری گروه ابزار دقیق منطقه ۲، تجهیز شعله‌یاب توربین‌های زاریا از سوی گروه ابزار دقیق تاسیسات تقویت فشار گاز ندوشن، نصب و پس از آزمایش موفقیت‌آمیز در سرویس قرار گرفت.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد