تداوم انتقال ایمن و بهره‌ور گاز با پیاده‌سازی سیستم مدیریت یکپارچه خوردگی

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از بررسی زیرساخت‌های پیاده‌سازی طرح مدیریت یکپارچه خوردگی با هدف تداوم انتقال پاک، ایمن و بهره‌ور گاز خبر داد.

 

سیدمصطفی علوی با بیان اینکه زیرساخت‌های پیاده‌سازی طرح مدیریت خوردگی به‌صورت یکپارچه با حضور تیم ارزیاب از پژوهشگاه صنعت نفت، مدیریت گازرسانی و بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران، در شرکت گاز استان اصفهان ارزیابی، مطالعه و بررسی شد، اظهار کرد: صیانت از سرمایه‌های ملی و دارایی‌های فیزیکی موضوعی مهم و حیاتی است، به همین دلیل، مطابق طرح تدوین نظام بومی مدیریت خوردگی و استقرار آن در شرکت ملی گاز ایران و تعمیم آن در شرکت‌های گاز استانی، شرکت گاز استان اصفهان در ۲۲ سمت سازمانی ارزیابی شد.

 

وی افزود: با پیاده‌سازی سامانه مدیریت یکپارچه خوردگی در خطوط لوله و تاسیسات می‌توان زمینه را برای تداوم انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز هموار کرد و برای تحقق اهداف عالیه سازمان به روش مطلوب گام برداشت تا شاهد کاهش آسیب‌ها، خسارت‌های غیرقابل جبران، تخریب‌های پیش‌بینی‌نشده و کاهش هزینه‌ها باشیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شرکت گاز استان اصفهان باید برنامه‌ریزی کلان و راهبردی داشته باشیم تا آگاهانه برای پیشرفت اهداف و توسعه صنعت گاز تلاش کنیم. پدیده خوردگی یکی از عوامل مخرب در صنعت نفت و گاز است که هر ساله هزینه‌های هنگفتی به واحدهای عملیاتی تحمیل می‌کند و بر همین اساس با مدیریت بهتر خوردگی، می‌توان تا حدودی خسارت‌های ناشی از خوردگی را کاهش داد.

 

علوی تدوین شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ارتقای سطح کیفی حفاظت از تاسیسات، بهینه کردن فعالیت‌های مربوط به کنترل خوردگی و رسیدن به اهداف ایمنی و زیست‌محیطی را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: تدوین نظام بومی مدیریت خوردگی و پیاده‌سازی آن، پایش و ممیزی نظام مدیریت خوردگی و آموزش، به ترتیب فازهای اجرایی این طرح هستند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد