عربستان دیگر بار اعضای اوپک را به دوش نمی‌کشد

 

به گزارش نفت دیلی، برخی منابع اعلام کردند که وزیر انرژی عربستان به احتمال زیاد در نشست آینده اوپک هشدار می‌دهد این کشور دیگر تمایلی برای جبران کم‌کاری دیگر اعضای این سازمان ندارد.

 

مسئولان عربستانی به‌طور خصوصی می‌گویند که عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان، بر شعار ده‌ها ساله عربستان، یعنی لزوم همراهی همه برای موفقیت کاهش تولید نفت، تأکید خواهد کرد.

 

در دوران وزارت علی النعیمی، وزیر نفت پیشین عربستان از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۱۶ میلادی، این کشور به‌شدت از کاهش تولید خود بیش از سهمیه تعیین‌شده در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خودداری می‌کرد.

 

بن‌سلمان پیش از این در نشست کمیته وزارتی اوپک و متحدانش در ماه سپتامبر امسال در ابوظبی در امارات، بر نکته فوق تأکید کرده و گفته بود: هر کشور، بدون توجه به اندازه (تولید) آن، به حساب می‌آید.

 

از دید ناظران بیرونی اوپک، معیار برای سختگیری عربستان در برابر متخلفان از سهمیه تولید، این است که عربستان تولید خود را دوباره به سهمیه واقعی، یعنی ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

 

به گفته برخی منابع پیگیر تولید نفت عربستان، این کشور در ماه نوامبر اسمال به‌طور مستمر روزانه بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرده که بسیار بیشتر از تولید روزانه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای این کشور در ماه ژوئیه امسال است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد