طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی در حال اجراست

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه این شرکت به‌طور مستمر، اجرای طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی را پایش و ارزیابی می‌کند، گفت: طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی با نظارت و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال اجرا هستند.

 

بهزاد محمدی در پایان نشست‌های ارزیابی وضع ۵۳ طرح توسعه‌ای صنعت پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در طول یک سال گذشته تلاش کرده است با انجام بازدیدهای دوره‌ای و مستمراز طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی، در جریان آخرین وضع این طرح‌ها قرار گیرد تا ضمن حمایت‌ها و نظارت‌های لازم از آنها، موانع و چالش‌های موجود پروژه‌ها را شناسایی و برطرف کند و در این مسیر حداکثر همکاری و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

 

وی افزود: هم‌اکنون طرح‌های تعریف‌شده در چارچوب جهش دوم (طرح‌هایی که تا ۱۴۰۰به بهره‌برداری می‌رسند) و طرح‌های جهش سوم (که تا ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند) در حال اجرا هستند و در نشست‌های فشرده با حضور مدیران‌عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی، میزان پیشرفت طرح‌ها و برخی چالش‌های موجود آنها بررسی و ارزیابی شد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیمی در این صنعت رخ خواهد داد، تصریح کرد: ۵۳ طرح منتخب در نقشه راه صنعت پتروشیمی در حال اجراست که این طرح‌ها به‌طور منظم در حال پایش و ارزیابی است، از این تعداد ۲۶ طرح در برنامه تحقق جهش دوم در حال ساخت است و در مرحله بعدی و برای تحقق جهش سوم ۲۷ طرح را تعریف و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی عنوان کرد: با اجرای طرح‌های جهش دوم، ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی ایران از ۶۶ میلیون تن کنونی به ۱۰۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ می‌رسد و با تحقق جهش سوم ظرفیت تولید به ۱۳۳ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ خواهد رسید و این روند از اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه متوازن کشور حکایت دارد.

 

وی ادامه داد: با تولیدی شدن طرح‌های یادشده ارزش تولید محصولات پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

محمدی گفت: بدون شک می‌توان با هم‌افزایی، انطباق و هم‌دلی شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی، روند تحقق جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی را با راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام و افزایش ظرفیت این صنعت عملی کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، طرح‌های توسعه‌ای این صنعت را در سه دسته تقسیم‌بندی کرد و افزود: طرح‌های سبز طرح‌هایی هستند که طبق برنامه پیش می‌روند، طرح‌های زرد با چالش‌هایی روبه‌رو هستند که باید با تصمیم‌گیری‌های مدیریتی مشکلات آنها را برطرف کرد و سرانجام طرح‌های قرمز، طرح‌هایی هستند که به تصمیم‌گیری اساسی نیاز دارند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد