پیش‌بینی انتقال ۱۲۳ میلیارد لیتر نفت و فرآورده نفتی در سال ۹۸

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به انتقال ۹۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده از ابتدای سال جاری تاکنون، رکورد انتقال نفت و فرآورده در کشور شکسته شده و به حدود ۱۲۳ میلیارد لیتر برسد.

 

قاسم عرب‌ یارمحمدی در نشست خبری که صبح امروز، سه‌شنبه (۱۵ بهمن ماه) با حضور نمایندگان رسانه‌های خبری در محل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برگزار شد، افزود: در سال ۵۷ و در ابتدای انقلاب اسلامی، ۲۲ میلیارد لیتر نفت و فرآورده از طریق خطوط لوله نفت و فرآورده کشور منتقل می‌شده است که این رقم در سال ۹۷ به ۱۲۰ میلیارد لیتر رسیده است.

 

وی با اشاره به این که در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، تمامی اقلام و تجهیزات موردنیاز صنعت انتقال خارجی بود، گفت: این امر در شرایطی است که امروزه در بخش تجهیزات و تعمیرات نزدیک به ۸۰ درصد داخلی‌سازی انجام شده است و علاوه بر آن در طول سال‌های جنگ تحمیلی و بمباران مراکز مهم انتقال نفت و فرآورده، حتی یک روز نیز عملیات انتقال متوقف نشده است و خوشبختانه امروز این صنعت در آستانه خودکفایی کامل قرار دارد.

 

عرب‌ یارمحمدی با اشاره به ساخت توربین‌های سولار ساخت کشور آمریکا در سال ۹۶ با حمایت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد تجهیزات و اقلام موردنیاز صنعت انتقال نفت کشور از جمله اقلام موردنیاز تعمیرات الکتروپمپ‌ها، ساخت ولو و تجهیزات ابزار دقیق در داخل کشور تولید می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خودکفایی در تولید و تعمیر تجهیزات موردنیاز این صنعت را آن هم در شرایطی که صفر تا صد آن تا پیش از انقلاب به کشورهای خارجی وابسته بوده است، موفقیتی بزرگ و نتیجه همت مجموعه وزارت نفت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی عنوان کرد و گفت: در سال ۹۸، ۲ هزار و ۹ قطعه مورد نیاز این صنعت به ارزش یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار داخلی‌سازی شده است.

 

عرب یارمحمدی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۵۸ هزار و ۳۱۳ قطعه مورد نیاز صنعت انتقال برای نخستین بار ساخته و تولید شده است که ارزش تقریبی آن معادل ۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و صرفه‌جویی ارزی تحقق یافته از این محل، ۵۸ میلیون دلار بوده است.

 

وی همچنین تاکید کرد: در طول ۴۱ سال گذشته در بحث تعمیرات توربین‌ها، ۱۰۰ فقره توربین‌های موردنیاز انتقال نفت و فرآورده در کشور تعمیر شده است که ایم امر صرفه‌جویی ارزی معادل ۸۴ میلیون دلار را به همراه داشته است.

 

وی با اشاره به تعمیر ۱۳ پمپ و موتور در طول سالیان گذشته در کشور گفت: بومی‌سازی تعمیرات این تجهیزات ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

 

عرب یارمحمدی همچنین با اشاره به تعمیر ۳۳ تجهیز در سال جاری به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار گفت:  صرفه‌جویی ارزی محقق شده از این محل ۳۵ میلیون دلار بوده و در مجموع ۷۲۸ فقره از تجهیزات صنعت انتقال در داخل کشور تعمیر شده است که صرفه‌جویی ارزی انجام شده از این محل در مجموع ۳۵۲ میلیون دلار بوده است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد