توضیحات عالیپور درباره روال تأمین دکل در نفت‌خیز جنوب

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در نامه‌ای به اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، توضیحاتی درباره روال تأمین دکل در این شرکت ارائه داد و نوشت: مطلب عنوان‌شده در رابطه با بیکاری کارکنان شرکت ملی حفاری، ناشی از عدم اطلاع نگارندگان این قبیل اخبار کذب از روند فعالیت‌های جاری در مجموعه وزارت نفت است.

 

بیژن عالیپور در واکنش به خبری با عنوان «وزیر نفت دستور ترخیص ۲۰ دکل شرکت ملی حفاری را صادر کرد/ بیکاری ۱۰ هزار نفر در استان خوزستان» که دیروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در خبرگزاری فارس منتشر شد، در نامه‌ای خطاب به کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت توضیحاتی به شرح زیر ارائه داد:

 

«با توجه به سوابق طولانی‌مدت اینجانب در صنعت نفت و سال‌ها خدمت در مناطق نفت‌خیز جنوب، لازم می‌دانم به‌منظور تنویر افکار عمومی نکات زیر را مطرح نمایم.

 

اساساً نیاز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دکل‌های حفاری و تعداد دکل‌های مورد نیاز برای عملیات حفاری چاه‌ها، اعم از چاه‌های توسعه‌ای و تعمیراتی، در چارچوب برنامه‌هایی فصلی صورت می‌گیرد که بنا به ماهیت، برنامه‌هایی مبتنی بر پیش‌بینی و کاملا منعطف است.

 

برنامه‌های فصلی براساس نیاز عملیاتی تولید، صرفا در زمان اجرا منطبق با مقتضیات و نیاز واقعی تحقق یافته و به همین دلیل امکان تغییر در موقعیت چاه‌ها و تعداد و زمان استفاده از دکل‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است. در همین  رابطه، توقف موقت، آماده به‌کاری، جایگزینی یا اضافه کردن دکل‌ها در طول زمان اجرای قراردادهای تأمین دکل، امری عادی تلقی و متناسب با هر یک از موارد یادشده، نحوه مدیریت آنها در قراردادهای فیمابین این دو شرکت به‌صورت دقیق پیش‌بینی و توافق شده است.

 

لذا مطلب عنوان شده در رابطه با بیکاری و اخراج پرسنل تعداد ۲۰ دستگاه دکل شرکت ملی حفاری، بیش از آنچه با هدف ایجاد تشویش در اذهان عمومی و کارکنان زحمتکش این دکل‌ها منتشر شده باشد، ناشی از عدم اطلاع نگارندگان این قبیل اخبار کذب از روند فعالیت‌های جاری در مجموعه عظیم وزارت نفت است».



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد