فروش پارچه‌های ایرانی با نام و برند خارجی!

 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طبق مشاهدات میدانی در بسیاری از موارد پارچه‌های تولید شده در داخل ایران با نام و برند خارجی به فروش می‌رسد.

صنعت مبلمان این روزها از برخی نابسامانی‌ها رنج می‌برد؛ مشکلاتی که در آخر هم به تولید و هم به قیمت آن بر می گردد. یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما بالا بودن قیمت تمام شده کالاست.

با توجه به اینکه در سال جهش تولید انتظار افزایش تولید است، در نتیجه در تولید مبلمان انتظار داریم صنعت نساجی با تولید کنندگان این حوزه همراه شود.

بخش عمده‌ای از قیمت تمام شده مبلمان به پارچه‌های روی مبل اختصاص پیدا می‌کند، اما آنچه از مشاهدات میدانی پیداست، نظارت کافی بر قیمت گذاری و فروش این محصول وجود ندارد به طوری که حتی در بسیاری از موارد پارچه‌های تولید شده در داخل ایران با نام و برند خارجی به فروش می‌رسد.

وابستگی به ارز عاملی در افزایش قیمت پارچه مبلی

امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفت‌وگویی، با اشاره به افزایش قیمت پارچه مبلی، گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد پارچه در داخل و ۵۰ درصد دیگر وارد می‌شود در نتیجه پارچه‌های وارداتی افزایش قیمت داشته است چرا که وابستگی کامل به نرخ ارز دارد.

او با بیان اینکه تورم باعث گرانی پارچه شده است، ادامه داد: از سال گذشته قیمت ارز دچار نوسانات زیادی شد که همین امر باعث افزایش قیمت پارچه شد. توان داخلی سازی پارچه را داریم اما در حال حاضر کارخانجات نساجی نیمه سوز فعالیت می کنند. منسوجات وارداتی در زمینه پارچه مبلی، پرده‌ای، فاستونی و پارچه‌های البسه زنانه که بر مبنای قیمت ارزی در کشورهای مبداء محاسبه می‌گردد قدرت خرید مصرف کنندگان را کاهش داده و فعالان در این عرصه نیز با رکود و افت شدید فروش مواجه گردیده اند.

رکود کامل در بازار مبل حاکم است

یکی از تولیدکنندگان مبلمان در گفت وگویی با اشاره به افزایش قیمت مبلمان در بازار، گفت: از شیوع کرونا تا کنون بازار مبلمان در رکود کامل به سر می برد، علاوه بر این به دلیل افزایش قیمت ها استقبال چندانی از این بازار نمی شود.

این تولیدکننده در پاسخ به این پرسش که چرا وضعیت تولیدکننده در بازار در مناطق مختلف متفاوت است؟ اظهار کرد: جوابی برای این پرسش ندارم. اما وضعیت بازار ما به نسبت خوب است البته جنب و جوش نسبت به سال‌های گذشته به نسبت کمتر شده است.

وی در ادامه یادآوری کرد: ما نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که خرید و فروش کاملا قطع شده است، اما با توجه به اینکه هر ساله از قبل عید خرید و فروش زیاد بود امسال، کمتر شده است. امیدواریم که بازار مبل هم همانند سایر کالاها بتواند رونق یابد و بتوان تا حدی مواد اولیه آن را در بازار تامین کرد.

این تولید کننده در ادامه گفت: شاید بتوان گفت بیشترین خریداران ما در این بازار؛ عروس و دامادها هستند چرا که برای زندگی مشترک خود مجبورند که مبل بخرند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد