بیشترین فوتی‌های غرق شدگی مربوط به کدام استان است؟

 خبرگزاری تسنیم: به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته یک هزار و ۲۷۵ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن با آمار تلفات ۹۳۵ نفر، ۳۶.۴ درصد افزایش یافته است.

 
از کل آمار تلفات غرق‌شدگی در سال ۱۳۹۸، یک هزار و ۷۴ نفر مرد و ۲۰۱ نفر زن بودند، درحالیکه تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در سال ۱۳۹۷، ۸۰۰ و تعداد زنان ۱۳۵ نفر بود.
 
بیشترین فوتی‌های غرق شدگی مربوط به کدام استان است؟
 
بر اساس این گزارش در سال گذشته بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی با ۲۴۱ نفر در تیر ماه و کمترین آن با ۳۲ فوتی در بهمن ماه به ثبت رسیده است.
 
 
خوزستان بیشترین تلفات
 
در سال ۱۳۹۸ نیز استان خوزستان با ۱۵۱ فوتی در صدر آمار تلفات بر اثر غرق‌شدگی قرار دارد. پس از آن استان‌های مازندران با ۱۰۹ و گیلان با ۱۰۸ متوفی در رتبه‌های بعدی تلفات غرق‌شدگی قرار داشتند.
 
رودخانه‌ها در صدر تلفات غرق‌شدگی
 
برخلاف تصور عموم، رودخانه‌ها همواره دارای بیشترین تلفات غرق‌شدگی هستند و بالاترین آمار را به خود اختصاص می‌دهند، بر اساس آمار‌های موجود در سال گذشته نیز از کل تلفات غرق‌شدگی، ۴۶۸ نفر در رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بیش از یک سوم (۳۶.۷ درصد) از کل آمار را در برمی‌گیرد.
 
بعد از رودخا‌نه‌ها، دریا با ۱۵۱ فوتی (۱۳۰ نفر مناطق خارج طرح و ۲۱ نفر در مناطق ایمن‌سازی شده و مجاز) در رتبه بعدی تلفات غرق‌شدگی قرار دارند.
 
بر اساس این گزارش در سال گذشته ۱۴۰ نفر در استخر‌های کشاورزی، ۱۳۷ نفر در کانالها، ۹۰ نفر در دریاچه‌های مصنوعی و سدها، ۸۹ نفر در استخر‌های شنا، ۴۵ نفر در حوض و حوضچه‌ها، ۳۴ نفر در چاه و ۲۸ نفر در دریاچه‌های طبیعی بر اثر غرق‌شدگی جان باخته و ۹۳ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان خود را از دست داده‌اند.
 
مرگ ۵۹۳ نفر بر اثر غرق‌شدگی در تابستان سال گذشته
 
از آنجا که بیشترین حجم سفر‌ها به استان‌های ساحلی در نیمه نخست سال و به ویژه فصل تابستان صورت می‌گیرد، شاهد ثبت بیشترین تلفات ناشی از غرق‌شدگی در این ایام نیز هستیم، به نحویکه در تابستان سال گذشته ۵۹۳ نفر از هموطنانمان جان خود را در اثر غرق‌شدگی از دست دادند که این رقم ۴۶.۵ درصد از کل تلفات غرق‌شدگی در سال ۱۳۹۸ را به خود اختصاص می‌دهد.
 
در سال ۱۳۹۸ بیشترین موارد غرق‌شدگی به ترتیب در ماه‌های تیر با ۲۴۱، مرداد با ۲۰۵ و شهریور با ۱۴۷ فوتی گزارش شده است. به بیان دیگر فصل تابستان به دلیل افزایش حجم بالای سفر و گرمی هوا و تمایل افراد به شنا در رودخانه‌ها و دریاها، همواره با افزایش تلفات غرق‌شدگی نسبت به دیگر ایام سال مواجه است.
 
بیشترین تلفات مربوط به سال ۱۳۹۸
 
سال ۱۳۹۸، بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ را به خود اختصاص داده درحالیکه پس از سال ۱۳۹۲ (به استثنای سال ۹۶) آمار تلفات غرق‌شدگی به کمتر از یک هزار نفر رسیده بود، کمترین آمار تلفات غرق‌شدگی در این بازه زمانی، سال ۱۳۹۴ با ۸۷۹ فوتی گزارش شده است.
 
سازمان پزشکی قانونی کشور در آستانه آغاز تعطیلات تابستانی و با افزایش میزان سفر به ویژه به مناطق شمالی کشور و نیز افزایش حضور هموطنان در تفرجگاه‌ها و شنا در رودخانه‌ها، استخر‌ها و کانال‌ها ضمن هشدار به هموطنان، توصیه می‌کند افراد؛ تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه کافی داشته باشند.
 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد