بهره‌مندی بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مازندران از گاز طبیعی

 

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی این استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: امکان گازرسانی به بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح استان فراهم است.

 

جعفر احمدپور با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) گفت: شرایط و زیرساخت‌ها برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی فعال و تازه احداث‌شده در استان فراهم است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه شعار جهش تولید با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، مقدمات و زمینه‌های لازم تحقق می‌یابد، افزود: براساس دستورعمل وزارت نفت، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، از سال ۹۴ به بعد مقرر شد کسانی که قصد راه‌اندازی واحد تولیدی و صنعتی دارند، پیش از آن از شرکت گاز استان استعلام بگیرند تا در نزدیک‌ترین فاصله به خطوط گاز اقدام به احداث آن کنند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران خواستار راه‌اندازی واحدهای صنعتی در نزدیکی خطوط تغذیه و توزیع گاز استان شد و تصریح کرد: در صورتی که این واحدها در فاصله کمی از خطوط و شبکه گاز ایجاد شوند، گازرسانی به‌راحتی و با هزینه کمتری انجام می‌شود.

 

احمدپور با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد، گازرسانی به بیش از ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی تا پایان سال ۹۸ تحقق یافته، یادآور شد: این شرکت در سال ۹۸ برای گازرسانی به هر واحد تولیدی، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه می‌کرد، اما امسال با عنایت به فرمایشات رهبر انقلاب و در راستای جهش تولید، این رقم به سقف ۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

وی همچنین گفت: تاکنون در مجموع یک هزار و ۱۲۵ واحد تولیدی و صنعتی مشترک عمده در سطح استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران ادامه داد: هم‌اکنون تعداد ۳۲ شهرک صنعتی در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و همچنین در راستای سیاست‌های دولت در سال جهش تولید، تعداد سه شهرک صنعتی کیاسر، دودانگه و گرماب با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان، از این نعمت خدادادی بهره‌مند خواهند شد.

 

احمدپور یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران در راستای اجرای سیاست محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، همه زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی در داخل کشور بالاخص گازرسانی به روستاها را فراهم کرده که این موضوع افزون بر افزایش رفاه در این مناطق، به ایجاد امید به زندگی، اشتغال‌زایی و نشاط منجر شده است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد