موفقیت یازدهمین نشست اوپک پلاس تضمین‌شده است

 

به گزارش نفت دیلی، وزیر انرژی عربستان پیش‌بینی کرد که موفقیت در نشست وزارتی امروز (شنبه، ۱۷ خردادماه) کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تضمین شده خواهد بود.

 

عبدالعزیز بن سلمان، روز جمعه (۱۶ خردادماه) اعلام کرد که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به اوپک پلاس، در تلاش‌اند سیاست‌های کاهش تولید نفت خود را برای نشست امروز (شنبه، ۱۷ خردادماه) هماهنگ کنند.

 

وی گفت: با شرایط کنونی، موفقیت این نشست تضمین‌شده و هماهنگی برای برگزاری نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک در حال انجام است.

 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» پس از گفت‌وگوهای فراوان موفق به جلب رضایت برخی اعضا برای تمدید مقدار کاهش تولید کنونی خود شد تا مانع سقوط بازار شود. به این منظور نشست اوپک پلاس امروز (شنبه، ۱۷ خردادماه) برگزار خواهد شد تا این تصمیم به‌طور رسمی تصویب شود.

 

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد