ایمن‌سازی تأسیسات گازی استان فارس در مقابل زلزله

 

به گزارش نفت دیلی، شرکت گاز استان فارس با ایمن‌سازی شبکه توزیع گاز، مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری قدیمی و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، استان را در برابر حوادث ثانویه زلزله ایمن می‌کند.

 

غلامعباس حسینی، مدیرعامل شرکت گاز فارس اظهار کرد: به‌منظور افزایش تاب‌آوری تأسیسات گازرسانی، این شرکت، ایمن‌سازی شبکه توزیع و ایستگاه‌های تقلیل‌ فشار گاز، مقاوم‌سازی و بازسازی تأسیسات در مقابل زلزله، مقاوم‌سازی علمک‌ها و اجرای سیستم تخلیه اضطراری گاز و نیز بهبود و کاهش هدررفت گاز طبیعی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی افزود: شرکت گاز فارس با ایجاد کمیته مقاوم‌سازی و تخصیص اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی، اقدام به اجرای طرح‌های مختلفی در این زمینه کرده است.

 

به گفته حسینی، مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مسیرهای آسیب‌دیده شبکه گاز و جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو و انشعاب‌ها با هزینه ۵ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال، اجرای ۱۷ کیلومتر شبکه گازرسانی و مقاوم‌سازی شبکه گازرسانی در شهر کوار، راه‌اندازی دو واحد ایستگاه TBS و رفع نشتی و بازسازی ۳۵۰ فقره انشعاب با هزینه ۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال، بازسازی و تعمیرات خطوط لوله تغذیه و شبکه گاز در شهرستان‌های جهرم، لار، لامرد، گراش، مهر، خنج، آباده، اقلید، خرمبید، بوانات، داراب، زرین دشت، استهبان، نی‌ریز، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین با هزینه ۶۵ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال و بازسازی و تعمیرات ایستگاه‌های تقلیل فشار، حفاظت کاتدیک و رفع نشستی هوایی با هزینه ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال از دیگر اقدام‌های شرکت گاز استان فارس در جهت ایمن‌سازی تأسیسات گازی استان است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این شرکت با تشکیل ستاد کنترل و نظارت بر عملکرد مصرف گاز، در بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور پیشتاز است، گفت: طرح مدیریت اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی در قالب ابلاغ معاون رئیس‌جمهوری مبنی بر بهینه‌سازی مصرف انرژی و بومی سازی در ۹۷۳۵ مجتمع ساختمانی فارس در حال اجراست.

 

وی ادامه داد: با هدف بررسی رعایت الگوی مصرف در مجتمع‌های مسکونی و ساختمان ها و اماکن عمومی و دولتی، بازرسی از ۱۱ هزار و ۷۹۶ مجتمع و شناسایی و ثبت ۱۸۱۸ مورد تخلف به همراه صدور اخطاریه نیز در سال ۹۸ انجام شده است.

 

حسینی تصریح کرد: تجهیز تیم‌های بازرسی به دماسنج‌های دیجیتال برای افزایش دقت در نظارت، تغذیه محتوایی و موثر فضای مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی بهینه‌سازی و رعایت الگوی مصرف گاز، توزیع بروشور، پوستر و اعزام کارشناسان آموزشی ستاد به ادارات، مدارس، مصلی‌های جمعه و مراکز عمومی با هدف افزایش آگاهی مردم، از دیگر اقدام‌های ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه در شرکت گاز فارس است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد