نصب آخرین تجهیز فوق سنگین پتروشیمی مسجدسلیمان

 

به گزارش نفت دیلی، عملیات نصب آخرین تجهیز فوق سنگین پتروشیمی شهرستان مسجدسلیمان به دست متخصصان داخلی به پایان رسید.

 

مجری طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: عملیات نصب آخرین نصب آخرین تجهیز فوق سنگین پتروشیمی مسجدسلیمانتجهیز فوق سنگین پتروشیمی این شهرستان انجام شد.

 

زاگرس صالحی نیا افزود: عملیات نصب کاربامات کندانسور در پتروشیمی این شهرستان که محل تولید محلول کربومات است و پس از این تجهیز محلول تولیده شده به رآکتور اوره جهت تغلیظ و تولید اوره ارسال می‌شود انجام شد.

 

وی ادامه داد: وزن این تجهیز ۴۰۶ تن است و تکنولوژی و دانش فنی این تجهیز، متعلق به کشور ژاپن به عنوان لایسنسور واحد اوره بوده که ساخت آن در یک شرکت ایتالیایی صورت پذیرفته است و با اتمام این نصب، سایر فعالیت‌های باقی مانده، به سرعت انجام و امید است در سال جهش تولید، راه اندازی و تولید محصول در این کارخانه محقق می‌شود.

 

صالحی نیا افزود: با توجه به وزن این تجهیز فوق سنگین و موقعیت قرار گیری آن، به دلیل نصب سایر تجهیزات و سازه‌های فلزی و اجرای پایپینگ، از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین عملیات این مگا پروژه، نصب این تجهیز بوده که تاکنون مورد مشابه نداشته است.

 

مجری طرح اوره و آمونیاک شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، گفت: این عملیات مطابق با برنامه زمان بندی از قبل پیش بینی شده و همچنین بر اساس روش‌های فنی مربوطه که صفر تا ۱۰۰ آن از سوی متخصصان داخلی، بدون حضور پیمانکار خارجی، صورت گرفت.

 

مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در جنوب سد گتوند و شمال غربی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی احداث شده است. مساحت زمین مجتمع پتروشیمی حدود ۴۰۰ هکتار است که برابر طرح توسعه، وسعت مجتمع به بیش از یک هزار هکتار افزایش خواهد یافت.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد