بومی‌سازی ۲۸۱ قطعه پالایشگاهی در پالایشگاه بندرعباس

 

به گزارش نفت دیلی، معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور خودکفایی و بومی‌سازی قطعات، پارسال ۲۸۱ کالای پالایشگاهی به تعداد ۱۴ هزار و ۳۰ قطعه، با حمایت از سازندگان داخلی توانمند، ساخته و تأیید شد.

 

فردین بهرام پور با اشاره به اینکه بسیاری از اقلام ساخته‌شده جزو قطعات و تجهیزات مهم و حیاتی صنعت پالایش نفت است که استمرار تولید را تضمین می‌کند، افزود: حمایت از ساخت قطعات در داخل کشور در سال ۹۸ سبب صرفه‌جویی به ارزش بیش از ۱۲۸ میلیارد ریال شد.

 

وی تصریح کرد: به‌منظور حمایت از ساخت و توان داخلی و همچنین استفاده از امکانات و ظرفیت‌های پالایشگاه، تاکنون بالغ بر ۵ هزار قلم کالا به تعداد ۵۵۲ هزار عدد برای نخستین بار و بدون نقشه اولیه و با تکیه بر دانش و توان متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس و همچنین تولیدکنندگان داخلی ساخته و استفاده شده است.

 

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: جلوگیری از خروج ارز، قطع وابستگی به خارج کشور، تأمین به‌موقع قطعات و کاهش ریسک‌های عملیاتی فرآیند تولید، انتقال و بومی‌سازی فناوری و توسعه دانش فنی، اشتغال‌زایی با حمایت از شرکت‌های داخلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات پالایشگاهی و صرفه‌جویی اقتصادی از دستاوردهای راهبرد شرکت پالایش نفت بندرعباس در حمایت از توان و ساخت داخل است.

 

بهرام‌پور با اشاره به استقرار واحد پشتیبانی ساخت داخل در پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: این اقدام برای تسریع در اجرای برنامه‌های بومی‌سازی قطعات، با توجه به حجم ورودی داخلی سازی قطعات در این شرکت انجام شد.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی افزود: از جمله اقدام‌های صورت‌گرفته برای مدیریت قطعات با نگاه تامین، بومی‌سازی و ساخت داخل، استفاده از امکانات موجود برای تجمیع خریدها با اولویت‌بندی‌های لازم به شکل قرارداد بازفرآیند ساخت داخل است که از مهم‌ترین اهداف آن حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان توانمند داخلی است.

 

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس عنوان کرد: با اجرای این برنامه بسیاری از اطلاعات و مدارک فنی قطعات و تجهیزات تکمیل و سبب تسریع در روند سفارش ساخت و خرید کالا و همچنین دسترسی سازندگان داخلی به اطلاعات فنی دقیق قطعات شد.

 

وی شناسایی سازندگان توانمند در استان هرمزگان را از دیگر برنامه‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس عنوان و اظهار کرد: برای شناسایی سازندگان هرمزگانی نیز بازدید از شهرک صنعتی بندرعباس به همراه گروه‌های تعمیرات، مهندسی، بازرسی فنی و مدیریت کالای پالایشگاه بندرعباس برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود در استان در فرآیند بومی‌سازی قطعات مورد نیاز پالایشگاه برنامه‌ریزی شده است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد