نخستین همایش بین‌المللی زنجیره ارزش پلی‌اتیلن برگزار می‌شود

 

به گزارش نفت دیلی، نخستین همایش بین‌المللی زنجیره ارزش پلی‌اتیلن با محوریت معرفی فناوری و گریدهای نو و بازارهای کسب‌وکار، ۱۲ و ۱۳ مهرماه امسال برگزار می‌شود.

 

سلسله همایش‌های بین‌المللی زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی با راهبری و نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی با برگزاری «همایش زنجیره ارزش پلی‌اتیلن‌ها» از مهرماه امسال آغاز می‌شود.

 

نخستین همایش زنجیره ارزش تحت عنوان «پلی‌اتیلن» در ۶ محور برگزار می‌شود که بازارهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، معرفی فناوری‌های زنجیره پلی‌اتیلن و صنایع تکمیلی، مزیت‌های رقابتی ایران و بررسی پیشران‌های صنایع تکمیلی و انواع آن، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های پیش‌رو از مهم‌ترین محورها و اهداف این همایش است.

 

از آنجا که پلی‌اتیلن، بزرگ‌ترین عضو خانواده مهم پلی‌الفین‌ها و متداول‌ترین پلاستیک مصرفی جهان است و عرضه و تقاضای آن در سه گرید پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی است، لزوم توسعه زنجیره ارزش این محصول پرارزش، مبنای برگزاری این همایش قرار گرفته است.

 

اکنون ظرفیت کل تولید پلیمر در کشور حدود ۸.۲ میلیون تن در سال است که از این میزان ۴.۸ میلیون تن (معادل ۶۰ درصد) به تولید پلی‌اتیلن اختصاص دارد. در بین پلی‌اتیلن‌ها، پلی‌اتیلن سنگین با سهم ۴۵ درصد بیشترین سهم در تولید و تقاضا را به خود اختصاص داده است. هم‌اکنون سهم ایران در تولید پلی‌اتیلن در خاورمیانه ۲۰ درصد و در بازارهای جهانی ۴ درصد است.

 

همایش‌های بین‌المللی پلی‌پروپیلن، متانول، PVC، پلی‌استایرن و پلی‌اورتان از دیگر همایش‌های تخصصی است که با اهداف کلی معرفی فناوری‌های نوین جهانی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بررسی مزیت‌ها، چالش‌های این صنایع با توجه به زمینه‌های رقابتی و بازارهای آینده با حمایت و نظارت دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

 

مرکز توسعه زنجیره ارزش و شرکت همایش‌سازان امروز مجری و برگزارکننده همایش زنجیره ارزش پلی‌اتیلن هستند که با توجه به شیوع ویروس کورنا (کووید۱۹) پیش‌بینی می‌شود این همایش به‌صورت الکترونیک (آنلاین) و با رعایت پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی برای مشارکت کنندگان برگزار شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد