۹۱درصد فرصت پیروزی در آرای الکترال برای بایدن

خبرگزاری ایرنا: تارنمای اکونومیست در مدل ارزیابی خود پیش‌بینی کرده است فرصت پیروزی بایدن در آرای الکترال انتخابات، ۹۱ درصد است.

۹۱درصد فرصت پیروزی در آرای الکترال برای بایدن

 

این تارنما روز یکشنبه با انتشار مدلی از نتایج انتخابات آبان ماه ریاست جمهوری آمریکا نوشت در این مدل، بایدن به احتمال بسیار زیاد، ترامپ را در آرای الکترال کالج مغلوب خواهد کرد.

 

بر این اساس، فرصت بایدن برای پیروزی در آرای الکترال ۹ از ۱۰ است در حالیکه این شانس برای ترامپ، یک از ۱۰ برآورد شده است.

 

به این ترتیب پیش‌بینی شده است بایدن ۹۱ درصد در آرای الکترال به پیروزی برسد در حالیکه ترامپ تنها ۸ درصد شانس پیروزی دارد.

 

همچنین شانس برنده شدن بایدن در آرای کلی حدود ۱۹ از ۲۰ پیش‌بینی شده که این رقم برای ترامپ، یک از ۲۰ تعیین شده است. این به معنای آن است که بایدن ۹۹ درصد در آرای کلی در برابر یک درصد ترامپ فرصت پیروزی دارد.

 

این نظر سنجی پیش‌بینی کرده است بر اساس این مدل، بایدن بتواند از ۲۴۹ تا ۴۱۵ رای الکترال را از آن خود کند در حالیکه ترامپ شانس کسب ۱۲۳ تا ۲۸۹ رای الکترال کالج را خواهد داشت.

 

نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برای پیروزی در رقابت‌ها به حداقل ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارند.

 

مدل ما هر روز به روز رسانی می‌شود و نظرسنجی‌های ایالتی و ملی را با شاخص‌های اقتصادی برای پیش‌بینی طیفی از برون‌دادها، ترکیب می‌کند. نقطه میانی تخمینی از رای الکترال کالج برای هر حزب در روز انتخابات است.

 

بر این اساس، تعداد آرای بایدن در روز دوم ماه اوت (۱۲ مرداد ماه) ۳۴۷ رای در برابر ۱۹۱ رای ترامپ پیش بینی شده است که افزایش فاصله بایدن با ترامپ را نشان می‌دهد.

 

مدل ما با شبیه سازی ۲۰هزار روش برای انتخابات کار می‌کند، هر بار تفاوت سهم آراء نامزدها در خطای نظرسنجی، تغییر در مشارکت یا محیط سیاسی و تاثیرات مبارزات انتخاباتی را به خود اختصاص می‌دهد. میله‌های زیر احتمال‌های نتایج آرای الکترال را در انتخابات پیش‌بینی می‌کند.

 

در این مدل، شانس پیروزی بایدن ۹۱ درصد و فرصت پیروزی ترامپ ۸ درصد تخمین زده شده است.

 

مدل ما پیش‌بینی ملی را با نظرسنجی‌ها و عوامل سیاسی - اقتصادی در سطح ایالتی ترکیب می‌کند. ما در نظر می‌گیریم که ایالات خاص، رفتاری شبیه هم داشته باشند، به عنوان مثال، اگر دونالد ترامپ در مینه‌سوتا برنده شود، به احتمال ویسکانسین را هم خواهد برد.

 

در این مدل، ۲۵ ایالت و قلمرو به بایدن رای خواهند داد در حالیکه ترامپ در ۲۰ ایالت و قلمرو از احتمال بیشتری برای پیروزی برخوردار است و در ۴ ایالت هم پیروزی دو رقیب به یک میزان تعریف شده است.

 

این مدل نخست، میانگین نظرسنجی‌ها را به دست می‌آورد، اندازه آنها را بر اساس اندازه نمونه ارزیابی می‌کند و آنها را برای تمایل بیش از حد به حمایت از یک حزب اصلاح می‌کند. سپس این میانگین را با پیش‌بینی بر اساس داده‌های غیر نظرسنجی ترکیب می‌کند و هر روز سهام آرا را به آرامی با پیش‌بینی روز نهایی انتخابات، استخراج می‌کند.پ

 

در این مدل، بایدن در یک حرکت خطی بالای ۵۰ درصد نشان داده شده است در حالیکه فرصت ترامپ زیر این عدد است به گونه‌ای که در روز ۱۲ مرداد ماه، بایدن احتمال تصاحب ۵۴.۴ درصد آرا را دارد اما این رقم برای ترامپ ۴۵.۶ درصد است.

 

در نهایت هم برای روز رای‌گیری پیش شده است که بایدن ۵۴ درصد آرا را تصاحب خواهد کرد و ترامپ هم شانس کسب ۴۶ درصد آرا را دارد.




 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد