افزایش ۲۳۰ درصدی گازرسانی روستایی در استان اردبیل

 

به گزارش نفت دیلی ، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از افزایش ۲۳۰ درصدی گازرسانی روستایی و افزایش ۶۸ درصدی خانوارهای روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی در این استان خبر داد.

سردار اسماعیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: در سال ۱۳۹۲ و هم‌زمان با پایان دولت دهم، ۴۰۰ روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بودند که این میزان ۵۶ درصد از خانوار روستایی استان را شامل می‌شد، اما هم‌اکنون هزار و ۳۱۸ روستای استان که حدود ۹۴ درصد خانوار روستایی را شامل می‌شود از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این تعداد افزایش ۲۳۰ درصدی را نسبت به مرداد ماه سال ۹۲ نشان می‌دهد.

وی توسعه گازرسانی به روستاها را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: مهاجرت معکوس، توسعه اقتصادی و گردشگری، ایجاد و گسترش صنایع در این استان مرزی، از نعمت‌های بی‌شمار گاز است که بحمدالله با عزم جدی دولتمردان در این مدت اردبیل به‌زودی به استان سبز تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین به بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۳۸ روستای استان اردبیل در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۹۵۱ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته اسماعیلی، هم‌اکنون ۴۹۴ هزار مشترک در استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که از این تعداد، ۱۶۹ هزار مشترک در طول دولت یازدهم و دوازدهم به جمع مشترکان شرکت گاز استان پیوسته‌اند 

رشد ۵۰ درصدی گازرسانی به صنایع

وی با بیان اینکه گازرسانی به صنایع همسو با محرومیت‌زدایی و توسعه صنعتی استان و اشتغال‌زایی از مهم‌ترین اقدام‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم است، تصریح کرد: تعداد صنایع عمده و جزء بهره‌مند از گاز طبیعی در استان اردبیل هزار و ۴۶۲ صنعت است که شاهد افزایش چشمگیری در گازرسانی به صنایع هستیم، بر این اساس از ۹۷۶ واحد گازدار شده در سال ۱۳۹۲ به این تعداد در مرداد ماه سال امسال رسیدیم که حدود ۵۰ درصد رشد در این حوزه نشان از تلاش بی وقفه خادمان ملت در عرصه  گازرسانی و ارائه خدمات است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: تمامی ۲۹ شهر استان اردبیل هم‌اکنون از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و صرفاً عملیات توسعه شبکه در شهرها انجام می‌شود، همچنین از  هزار و ۶۹۵ روستای دارای سکنه، هزار و ۳۱۸ روستا گازدارند و عملیات گازرسانی به ۱۰۷ روستای دیگر نیز در حال اجرا است.

به گفته اسماعیلی، استان اردبیل هم‌اکنون دارای بیش از  ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع است که نسبت به سال ۹۲، ۷۸ درصد رشد داشته است.

وی همچنین درباره تداوم ارائه خدمات گازرسانی به مردم استان اردبیل، به ضرورت نگهداشت شبکه‌های تغذیه و توزیع اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و برای افزایش ضریب اطمینان شبکه‌های گازرسانی، برنامه‌های منظم نشت‌یابی انجام و در صورت لزوم نسبت به تعمیر و بهسازی شبکه‌های تغذیه و توزیع اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل یادآور شد: پروژه اتصال خط انتقال ۱۶ اینچ پارس‌آباد به خط انتقال ۳۰ اینچ نیروگاه اردبیل در کیلومتر ۲۵ برای تقویت فشار گاز خط انتقال پارس‌آباد و همچنین دو طرفه کردن ایستگاه تقویت فشار گاز سراب - اردبیل از دیگر اقدام‌های مهم دولت‌های یازدهم و دوازدهم همسو با تامین گاز پایدار استان است که شاهد پایداری فشار گاز و قطع نشدن آن در روزهای اوج مصرف گاز هستیم و نوید تحرک و پویایی این صنعت در عرصه ملی و منطقه‌ای است.   

اسماعیلی پروژه خط انتقال ۸ اینچ شرکت پتروشیمی آرتا انرژی را یکی از مهم‌ترین طرح‌های گازرسانی استان برای محرومیت‌زدایی و توسعه صنعتی استان برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع اتمام هرچه سریع‌تر کل پروژه، هم‌زمان پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز نیز در این پروژه اجرایی می‌شود و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات مکانیکال نصب ایستگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و با اتمام فصل برداشت محصولات زراعی و با همکاری و مشارکت ویژه اهالی منطقه، روند اجرای پروژه انتقال گاز به شرکت پتروشیمی آرتا انرژی اردبیل شتاب خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: گازرسانی به تمامی روستاها و شهرستان‌های استان به‌سرعت در حال انجام است و ان‌شاءالله با اتمام آنها در ماه‌های آینده، روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد