ثبت بالاترین مقدار توسعه در منطقه ۷ عملیات انتقال گاز

 به گزارش نفت دیلی ، مدیر منطقه ­۷ ­عملیات انتقال گاز ایران از ثبت بالاترین مقدار توسعه در این منطقه عملیاتی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد.

امین عبادی اظهار کرد: بالاترین نرخ رشد و توسعه زیرساخت‌های انتقال گاز در غرب کشور تلاشی است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ثبت رسیده است.

وی افزود: منطقه ۷ عملیات انتقال ­گاز ایران با دارا بودن حدود ۵ هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی، با بیش از  ۱۳ درصد از خطوط لوله در حال بهره‌برداری­ کشور، انتقال گاز به بیشترین تعداد ایستگاه‌های تقلیل فشار (سی‌جی‌اس) کشور را به‌عهده دارد.

مدیر منطقه ­۷ ­عملیات انتقال گاز ایران تصریح کرد: احداث خط ششم و قسمتی از خط نهم سراسری، احداث خط ۴۸ اینچ صادرات به عراق، احداث تأسیسات تقویت فشار گاز فامنین، احداث تأسیسات تقویت فشار گاز بیجار، احداث تأسیسات اندازه‌گیری نفت شهر در مرز ایران و عراق، احداث و بهره‌برداری از خط ۳۶ اینچ کوهدشت، احداث تأسیسات تقویت فشار گاز کوهدشت، احداث مرکز بهره‌برداری خطوط لوله بیجار، احداث مرکز بهره‌برداری خطوط لوله خرم‌آباد و احداث و بهره‌برداری از خط ۳۰ اینچ بیستون کرمانشاه و انشعاب‌های مربوطه از زیرساخت‌های اضافه‌شده با عنوان پروژه‌های جدیدالاحداث در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این منطقه بوده است.

عبادی اجرای پروژه‌های تعمیرات اساسی (اورهال) سه دستگاه توربین گاز و دو دستگاه کمپرسور گاز تأسیسات تقویت فشار با به‌کارگیری تخصص و توان کارکنان منطقه، بدون به‌کارگیری توان شرکت‌های خارجی، اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی خطوط لوله، اجرای پروژه‌های نگهداری و تعمیرات و بازرسی فنی خطوط لوله شامل (نشت‌یابی، تسطیح مسیر، دیوارکشی ایستگاه‌ها، تعمیرات تجهیزات، احداث ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک و...) و اجرای پروژه‌های نگهداری و تعمیرات و بازرسی فنی تأسیسات تقویت فشار و اندازه‌گیری گاز شامل (کالیبراسیون، تعمیرات و تأمین تجهیزات مورد نیاز و... ) را از مهم‌ترین پروژه‌های تداوم خدمت‌رسانی در این منطقه برشمرد.

وی در ادامه از بهبود بهره‌وری و تداوم خدمت‌رسانی در واحدهای عملیاتی انتقال گاز یاد کرد و با اشاره به نقشه راهبردی شرکت انتقال گاز ایران و رسالت این منطقه عملیاتی در انتقال پایدار، پاک، ایمن و بهره‌ور گاز طبیعی به مصرف‌کنندگان، گفت: برای تحقق این مهم، تعمیرات اساسی دو دستگاه کمپرسور و یک دستگاه توربین گاز تماماً با بهره‌مندی از تخصص و توان کارکنان عملیاتی منطقه انجام شده، همچنین از خدمات شرکت‌های داخلی به‌منظور ساخت و تولید قطعات مورد نیاز در تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار و قطعات تخصصی مورد نیاز استفاده شده و داخلی‌سازی قطعات خارجی در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

مدیر منطقه ­۷ ­عملیات انتقال گاز ایران ابراز امیدواری کرد که همه برنامه‌های پیش‌بینی‌شده تا پایان سال به انجام برسد تا در ماه‌های پیش رو و فصل سرد سال در مناطق سخت‌گذر، کوهستانی و سردسیر غرب کشور با بهبود و بهره‌وری در تدام بی‌وقفه جریان انتقال گاز به استان‌های غربی، شاهد تحقق شعار سال ۹۹ و جهش تولید باشیم.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد