روسیه چاه‌های نیمه‌تمام خود را تکمیل می‌کند

به گزارش نفت دیلی، روسیه برای پس‌گرفتن سهم بازار چاه‌های نیمه‌تمام نفت خود را تکمیل می‌کند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که روسیه معتقد است پس از بهبود تقاضا، سرعت بازیابی یا حتی افزایش سهم بازار نفت بسیار مهم می‌شود.

روسیه برای اطمینان از اینکه پس از پایان توافق کاهش تولید جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ سهم بازار خود را از دست ندهد، برنامه‌ای برای چاه‌های نفت ناتمام تهیه کرده است که با پایان یافتن مهلت توافق می‌توانند آغاز به‌کار کنند.

نواک در نشریه داخلی وزارت انرژی گفت: برای روسیه و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت بسیار مهم خواهد بود که هنگام بازگشت تقاضای نفت به سطح پیش از بحران، به‌سرعت سهم خود را در بازار بازیابند، یا حتی آن را افزایش دهند.

برخی منابع هفته گذشته اظهار کرده بودند که وزارت دارایی روسیه تمایلی به تأمین بودجه این طرح ندارد، زیرا این وزارتخانه باید به بررسی تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا بپردازد و این طرح را متوقف کرده است.

وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) درباره تصویب طرح چاه‌های ناتمام - طرحی که به‌طور گسترده توسط تولیدکنندگان نفت شیل ایالات متحده استفاده می‌شود - سخنی نگفت. این طرح نخستین بار در ماه مه عنوان شده بود.

وزارت دارایی از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. این وزارتخانه هفته گذشته اعلام کرده بود که در حال گفت‌وگو درباره راه‌های حمایت از شرکت‌های خدمات نفتی بدون استفاده از بودجه دولت یا صندوق ثروت دولت به‌عنوان منابع تأمین مالی است.

نواک با برآورد اینکه تعداد چاه‌های ناتمام ۲۷۰۰ دستگاه است، گفت: دولت پیشنهاد داده است شرکت‌های درگیر این طرح از اوایل سال ۲۰۲۲ به‌مدت سه سال از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی افزود: مجموع هزینه‌های شرکت‌های نفتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد روبل است.

وزیر انرژی روسیه پیشنهاد داد که این شرکت‌ها برای رهایی از این شرایط دشوار و تا زمان بهبود تقاضا به تولید انرژی سبز بپردازند.

نواک گفت: می‌توان ایده مشابهی را برای بخش گاز هم در نظر گرفت. بخش گاز نیز در پی همه‌گیری ویروس کرونا به‌شدت تحت تأثیر ضعف تقاضا قرار گرفته است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد