طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها در دستور کار دولت است

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از بررسی طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها در هیئت دولت خبر داد و گفت: جزییات این طرح به‌زودی اعلام می‌شود.

حسن منتظر تربتی با بیان اینکه بعد از توسعه گازرسانی، اولویت ما بهینه‌سازی مصرف گاز است، گفت: طرحی به هیئت وزیران داده‌ایم که براساس آن بتوانیم موتورخانه‌های منازل مردم را بدون اعمال هزینه‌های اضافی و به‌صورت رایگان بهینه کنیم.

وی افزود: در این طرح با مراجعه به منازل مردم، موتورخانه‌ها و تجهیزات آن را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای اصلاح خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌کنیم این اقدام نقش مؤثری در کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

تربتی با اشاره به اینکه هم‌اکنون صدور قبوض کاغذی گاز با همکاری مردم متوقف شده است، افزود: از محل چاپ نکردن و توزیع قبوض کاغذی، ۸۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی داشته‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه افزایش تولید در میدان‌های پارس‌جنوبی، سبب شده تا بخش زیادی از نیاز کشور به انرژی از طریق گاز رفع شود، عنوان کرد: هم‌اکنون بخش زیادی از نیاز نیروگاه‌ها را با گاز تامین می‌کنیم که این مسئله علاوه بر اینکه به حفظ محیط زیست کمک کرده، درآمدهای ارزی کشور را هم افرایش داده، زیرا ما را از یک واردکننده گازوئیل به یک صادرکننده این فرآورده تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه از محل جایگزینی نفت سفید و گاز مایع با گاز نیز صرفه‌جویی‌های زیادی شده است، افزود: مجموع افزایش تولیدی که در پارس‌جنوبی رخ داده معادل ۲ میلیون بشکه نفت در روز است و این افزایش تولید در کنار توسعه گازرسانی سبب شده تا کشور از تردد ۲ میلیون تانکر نفت سفید در شهرهای مختلف بی‌نیاز و همچنین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کپسول گاز مایع از رده خارج شود.

تربتی تصریح کرد: افزایش تولید در پارس‌جنوبی، شبب افزایش صادرات نیز شده و هم‌اکنون گاز ایران به عراق، ترکیه، ارمنستان و نخجوان صادر می‌شود، همچنین از سال ۹۲ تاکنون و با افزایش تولید در پارس‌جنوبی، صادرات گاز کشور ۸۸ درصد رشد داشته است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد