هاشمی: مشی رهبری هوشمندانه است

 خبرگزاری مهر: محسن هاشمی مشی رهبر معظم انقلاب در مقاومت هوشمندانه و عقلایی، راهبرد ملت ایران را در مواجه با یکجانبه گرایی ترامپ موثر دانست.

هاشمی: مشی رهبری هوشمندانه است

 

محسن هاشمی در ابتدای جلسه دویست و سی هفتم شورای شهر تهران با اشاره به آغاز چهلمین سالگرد جنگل تحمیلی گفت: اینکه اگرچه جنگ و خشونت جمعی، زشت‌ترین پدیده جهان بوده و هست، اما دفاع از وطن و شرافت میهنی، نماد آزادگی، جوانمردی و یکی از زیباترین صحنه‌های تاریخ بشر است.

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک رفتار عقلانی، فداکارانه و مبتنی بر واقع گرایی آرمان‌گرایانه بود و این دفاع پس از هشت سال با پیروزی ملت ایران و حفظ تمامیت ارضی و شرافت ایرانی به نتیجه رسید اظهار داشت: یاد تمامی شهدا و ایثارگران، امام شهدا و زنان و مردان غیوری که با پایمردی این حماسه ماندگار را در تاریخ ایران بزرگ رقم زدند؛ گرامی می‌دارم و امیدواریم بتوانیم ما نیز در این شرایط سخت به وظیفه خود عمل کرده و ایران و ایرانیان را از ورطه چالش‌ها به شرایطی با ثبات و توأم با رفاه و آرامش سوق دهیم.

 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کسانی که آن روز حامی، محرک و مشوق ارتش بعثی عراق برای حمله به ایران بودند، در کمتر از ده سال خود قربانی توسعه طلبی صدام شدند و نتیجه رفتار غیراصولی خود را مشاهده کردند ابراز داشت: اما بازهم از تجربیات خود درس عبرت نگرفته و امروز دست در دستان رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند.

 

وی افزود: پیروزی دیپلماسی جمهوری اسلامی بر زیاده‌خواهی و یکجانبه گرایی ترامپ نیز نشان دیگری از غلبه عقلانیت و میانه روی بر تمامیت خواهی و افراطی گرایی در نظام بین‌الملل است.

 

هاشمی در خصوص وضعیت آمریکا در سطح جهانی گفت: طی ۷۴ سال سپری شده از تشکیل سازمان ملل و تاریخ نظام بین‌الملل، ایالات متحده هیچگاه با چنین شکست و انزوایی در سطح جهان مواجه نشده است.

 

وی مشی رهبر انقلاب در مقاومت هوشمندانه و عقلایی، راهبرد ملت ایران را در مواجه با یکجانبه گرایی ترامپ مؤثر دانست و ابراز داشت: در این تقابل به همان اندازه که تسلیم و وادادگی، علیه منافع ملی است، ماجراجویی و تندروی برخی افراطیون داخلی با شعار «خروج ایران از برجام»، برای ترامپ می‌تواند به عنوان یک امداد غیبی در انتخابات پیش رو جهت جلوگیری از شکست محسوب شود.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد