ادعای آمریکا درباره بازگرداندن تحریم‌های ایران

 خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کشورهای اروپایی با آمریکا در رابطه با آنچه که او ''خطر منطقه‌ای ایران'' خواند، هم نظر هستند.

 

ساموئل وربر، سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا در گفت وگو با الجزیره مدعی شد: واشنگتن و کشورهای اروپایی در رابطه با خطری که ایران برای منطقه ایجاد می کند، اتفاق نظر دارند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: تمام اقدامات لازم برای حمایت از خود و هم پیمان هایمان در منطقه را انجام خواهیم داد.

 

او همچنین مدعی شد که بازگرداندن تحریم ها علیه ایران امری قانونی است و آمریکا حق دارد این اقدام را انجام دهد، ادعایی که بارها از سوی مسئولان سازمان ملل و همپیمانان اروپایی آمریکا رد شده است.

 

دولت آمریکا علیرغم مخالفت جهانی با ادعایش برای برخورداری از حق قانونی در زمینه بازگردانی تحریم ها علیه ایران، اعلام کرد که در اقدام یک جانبه دیگری تحریم های سازمان ملل علیه ایران را دوباره اعمال کرده است.

 

مسئولان سازمان ملل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس خاطرنشان کرده‌اند که آمریکا به سبب خروج از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ و پایان دادن به مشارکت در آن، از حق قانونی به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران که در این توافق برای اعضای آن محفوظ است، برخوردار نمی باشد.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد