لزوم توجه جهان به همه گزینه‌ها برای کاهش آلایندگی

به گزارش نفت دیلی،وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که جهان باید به همه گزینه‌های موجود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای توجه کند.

عبدالعزیز بن سلمان روز دوشنبه (پنجم آبان‌ماه) در همایش انرژی سنگاپور اعلام کرد که جهان باید در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند، اما خلاص شدن از شر نفت و گاز دور از ذهن و غیرواقعی خواهد بود.

وی گفت: بیایید روی سوخت منتخب تمرکز نکنیم بلکه به این مسئله بپردازیم که چگونه می‌توانیم بدون هیچ اولویتی این واقعیت‌ها را کاهش دهیم و با آنها سازگار شویم.

وزیر انرژی عربستان تصریح کرد از فناوری‌هایی که به کشوری که بزرگ‌ترین ذخایر هیدروکربن جهان را داراست، اجازه می‌دهد از منابع خود استفاده کامل کند، استقبال می‌کند.

برای نمونه، عربستان سعودی در حال ساخت نیروگاه‌های خورشیدی است تا نفت و گاز بیشتری صادر کند.

عبدالعزیز در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی اطمینان از پایبندی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به سهمیه‌های تولید خود گفت: با برخورد یکسان با اعضا و اطمینان از اینکه آنها درک می‌کنند که پایبند نبودن به سهمیه‌شان سبب از بین رفتن اعتبار این توافق در بازار می‌شود.

وی افزود: بنابراین هنگامی که بازار، به جای پاداش دادن به ما، در واقع ما را جریمه می‌کند، هرچه این جریمه بیشتر شود، اعضایی که به سهمیه خود پایبند هستند کمتر این پایبندی را مفید می‌دانند و سپس همه این تلاش‌ها بی‌فایده خواهد بود.

وزیر انرژی عربستان در پاسخ به سؤالی درباره بازار جهانی نفت گفت: اکنون ترس از وقوع دوباره موج دوم ویروس کرونا وجود دارد.

عبدالعزیز افزود: آنچه باید انجام دهیم ادامه کار و توجه به بهبود اقتصاد جهانی و اقتصاد محلی است و در عین حال اطمینان حاصل می کنیم که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنیم.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد