دستگاه آزمون مچالگی لوله‌های جداری چاه­‌های نفت و گاز ساخته شد

به گزارش نفت دیلی،دستگاه آزمون مچالگی (Collapse Test) لوله­‌های جداری چاه­‌های نفت و گاز با راهبری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و به همت شرکت لوله‌گستر اسفراین برای نخستین‌بار در خاورمیانه مطابق با الزام‌های استاندارد API 5C3 طراحی و ساخته شد.

این دستگاه از سوی متخصصان طرح­‌های نگهداشت و افزایش تولید نواحی آغاجاری و اهواز ساخته شده است.

در آیین بهره­‌برداری از این دستگاه، نخستین نمونه از لوله‌های تولیدشده در شرکت لوله گستر اسفراین با نظارت نمایندگان مدیریت فنی در آزمایش مچالگی نتایج موفقیت‌آمیزی داشت.

مهران دقیقیان، رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این باره اظهار کرد: پیش از این فناوری ساخت دستگاه یادشده فقط در انحصار تعداد معدودی از شرکت­‌های معتبر در کشورهای پیشرفته بود و این موفقیت گامی مهم برای حصول اطمینان از کیفیت ساخت لوله­‌های جداری چاه­‌های نفت و گاز تولیدشده در شرکت لوله­‌گستر اسفراین است و می‌­توان آن را یک افتخار ملی تلقی کرد.

دقیقیان ضمن قدردانی از همکاری­‌ها و تلاش­‌های شرکت لوله‌گستر اسفراین گفت: دستگاه آزمون آب­‌بندی رزوه (CAL Test) نیز تحت نظارت و پشتیبانی این شرکت در حال ساخت است که گامی دیگر در مسیر استقلال صنعتی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه به شمار می‌رود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد