زیان ۲۷ میلیارد دلاری عربستان در پی سقوط قیمت نفت

به گزارش نفت دیلی،ولیعهد عربستان اعلام کرد که در پی سقوط قیمت نفت به ‌لیل همه‌گیری ویروس کرونا ریاض بیش از ۲۷ میلیارد دلار زیان متضرر می‌شود.

محمد بن سلمان اظهار کرد که شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ صد میلیارد ریال سعودی (۲۷ میلیارد دلار) به اقتصاد این کشور آسیب می‌زند.

خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از محمد بن سلمان اعلام کرد: بر اساس بودجه ۲۰۲۰ ریاض که پارسال تصویب شد، انتظار می‌رفت درآمدهای دولت ۸۳۳ میلیارد ریال باشد که قرار بود ۵۳۳ میلیارد ریال آن از محل درآمدهای نفتی تأمین شود. این در حالی است که در پی سقوط قیمت نفت، درآمدهای نفتی به ۴۱۰ میلیارد ریال می‌رسد.

ولیعهد عربستان گفت: این درآمد حتی کفاف پرداخت حقوق کارمندان دولتی را هم نمی‌دهد. بر اساس بودجه عربستان برآورد شده است که هزینه پرداخت حقوق کارمندان در سال جاری میلادی ۵۰۴ میلیارد ریال باشد.

بن سلمان افزود: این مسئله سبب شده است دولت عربستان درآمدهای غیرنفتی خود را افزایش دهد و آن را به ۳۶۰ میلیارد ریال برساند.

کاهش بیسابقه تقاضای نفت در پی محدودیت‌های حرکتی اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا در سراسر جهان در کنار جنگ قیمتی روسیه و عربستان سبب پیدایش بحران عظیمی در بازار انرژی شد.

هم‌اکنون سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه از عرضه نفت خود کاسته و قرار است بر اساس توافق کاهش تولید این ائتلاف، این کاهش تولید حدود ۲ میلیون بشکه در روز تسهیل شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد