سهم ۷۰ درصدی تولید داخل در راه‌اندازی پتروشمی هگمتانه

 

به گزارش نفت دیلي،مدیرعامل شرکت پتروشیمی هگمتانه از سهم ۷۰ درصدی تولید داخل در راه‌اندازی این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح این شرکت برای بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

ناصر شمخانی، در آیین بهره‌برداری از شرکت پتروشیمی هگمتانه و با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: پتروشیمی هگمتانه برای اولین بار در ایران و منطقه آماده تولید پی‌وی‌سی با گرید پزشکی استاندارد است.

وی ادامه داد: کارخانه پزشکی هگمتانه با مبلغ ۳۸ میلیون یورو و با مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی و سهام‌دار خارجی با هدف تولید سالانه ۴۵ هزار تن پی‌وی‌سی به صورت پودر گرانول با گرید پزشکی استاندارد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هگمتانه تصریح کرد: با افتتاح این شرکت برای بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود که این رقم با بهره‌برداری از فازهای توسعه‌ای در تولید محصولات پزشکی افزایش می‌یابد.

شمخانی افزود: سهم ساخت داخلی تجهیزات و ماشین‌آلات برای تولید این محصول مهم و راهبردی بیش ۷۰ رصد است و راه‌اندازی و راهبری آن با نیروهای متخصص و توانمند ایرانی بوده است.

وی تاکید کرد: بازار پلیمرهای گریدها پزشکی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۳ میلیارد دلار ارزش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، رشد ۵.۹ درصدی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی  یادآور شد: هم‌اکنون نیز به دلیل ساخته نشدن  پی‌وی‌سی گرید پزشکی استاندارد در داخل کشور، سازندگان تجیهزات پزشکی از طریق واردات مواد اولیه خود را تامین می‌کنند که با با بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه ایران به یکی از تامین‌کنندگان اصلی پی‌وی‌سی با گرید پزشکی در منطقه و خاورمیانه تبدیل می‌شود که درآمد و ارزآوری بالایی هم برای کشور خواهد داشت.

شمخانی همچنین گفت: امیدواریم مشکلات تامین خوراک این واحد طبق توافق‌های گذشته و با دستور مسئولان مرتفع شود و با حذف واردات و ایجاد بازار صادراتی مورد نظرمان را تحقق ببخشیم.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد