برگزاری مانور پدافند غیرعامل در انبار نفت منطقه قم

به گزارش نفت دیلی،مانور واکنش در شرایط اضطرار و پدافند غیرعامل در تأسیسات انبار نفت «شهید مهدی زین‌الدین» منطقه قم با هدف ایجاد آمادگی کارکنان و هماهنگی با سازمان‌های امداد و نجات استان برگزار شد.

این مانور به‌منظور ایجاد آمادگی کارکنان عملیاتی و اداری انبار نفت برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، انجام برنامه‌های عملیاتی، استفاده بهینه از تجهیزات، بررسی پیامدهای وقوع حوادث در تأسیسات و همچنین کاهش خسارات احتمالی جانی و مالی برگزار شد.

آمادگی و استفاده از تجهیزات و نفرات جایگزین به‌منظور بهره‌برداری موقت از تأسیسات به‌منظور تأمین سوخت مورد نیاز استان و پیشگیری از بحران‌های احتمالی و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود را می‌توان از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست.

در آغاز مانور با صدای آژیر خطر، عملیات اطفای حریق فرضی در سکوهای بارگیری در چند مرحله اجرا شد؛ عملیات مقابله با حادثه نشت فرآورده و آتش‌سوزی سکوهای بارگیری نفتکش ناشی از وقوع زلزله، خنک‌سازی (کولینگ) مخزن مجاور سکوهای تخلیه و بارگیری نفتکش به‌منظور پیشگیری از انتقال حریق، سرشماری نیروهای شرکت‌کننده در عملیات و همچنین کنترل تجهیزات انبار نفت توسط مسئولان، از مراحل اجرایی این مانور بود که با موفقیت انجام شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد