مخازن آب آتش‌نشانی تاسیسات متمرکز عسلویه راه‌اندازی شد

به گزارش نفت دیلی،سرپرست واحد بهدشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از راه‌اندازی مخازن ذخیره آب آتش‌نشانی تأسیسات متمرکز عسلویه خبر داد.

جاوید مظاهری در این باره گفت: با استفاده از ظرفیت‌­های عملیاتی پالایشگاه هشتم مجتمع پارس جنوبی و پیمانکار پروژه، فرآیند رفع نواقص و راه‌­اندازی مخازن آب آتش‌نشانی تأسیسات متمرکز با موفقیت انجام شد.

 وی ادامه داد: به علت اتصال خطوط خروجی هر دو مخزن به یک خط مشترک، ریسک مترتب بر آن ناحیه افزایش یافته و در نتیجه عملیات تأمین و انتقال آب سیستم اطفایی متوقف شده بود که با پیش‌بینی و  برنامه‌ریزی دقیق پیشین همه ریسک‌های موجود شناسایی و تمهیدهای مورد نیاز با استقرار تراک­‌های آتش‌نشانی مجتمع و نفت ستاره خلیج فارس اجرایی شد.

سرپرست اچ‌اس‌ئی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی تصریح کرد: هم‌اکنون هر دو مخزن آب آتش‌نشانی در تأسیسات مذکور به ظرفیت هر یک ۲۰ هزار مترمکعب در شرایط اضطراری قابلیت بهره‌برداری دارند.

مظاهری افزود: هم‌زمان با راه‌­اندازی تانکرهای مذکور، رفع نواقص پمپ‌­های آب آتش‌نشانی و سامانه اعلام و اطفای حریق مخازن ذخیره و تأمین مواد شیمیایی اطفایی به مقدار مورد نیاز توسط این مدیریت پیگیری شده است.

این مخازن متمرکز شامل هشت مخزن با ظرفیت هریک ۸۰ هزار متر مکعب برای ذخیره، انتقال و صادرات میعانات گازی تحت مدیریت پالایشگاه هشتم است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد