پروژه گازرسانی خراسان رضوی در شهر زاهدان تکمیل شد

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرد که ۱۰۰ درصد پروژه گازرسانی خراسان رضوی به‌عنوان استان معین در شهر زاهدان تکمیل شده است.

حسن افتخاری در این باره گفت: بزرگ‌ترین طرح گازرسانی به شهر زاهدان شامل اجرای ۴۳۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، نصب و راه‌اندازی یک ایستگاه سی‌جی‌اس دروازه ورودی شهر با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در ساعت، ساخت ۱۱ ایستگاه تقلیل فشار درون‌شهری در مجموع به ظرفیت ۱۱۵ هزار مترمکعب در ساعت و سه ایستگاه حفاظت کاتدیک طبق تصمیم شرکت ملی گاز ایران به‌عهده خراسان رضوی به‌عنوان استان معین گذاشته شد.

وی افزود: فعالیت شرکت گاز خراسان رضوی از همان زمان ابلاغ طرح در چند جبهه به‌طور هم‌زمان آغاز شد، به‌ نحوی که واحدهای خدمات فنی و مهندسی، اجرا، امور قراردادها، حقوقی، مالی، کالا، بازرسی فنی و اچ‌اس‌ئی گاز خراسان رضوی و کمیته‌های فنی و بازرگانی و کمیسیون مناقصات و دیگر واحدهای مرتبط و متناظر به صورت کامل به ایفای نقش پرداختند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: صفر تا ۱۰۰ همه اقدام‌ها شامل تشریفات اداری و قانونی، امضای قرارداد با شهرداری زاهدان برای مرمت آسفالت مسیرها، انتخاب و امضای قرارداد با پیمانکاران مجری و مشاوران طراحی و نظارت، تحصیل اراضی مورد نیاز ایستگاه‌های تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، بازرسی فنی از کالاهای طرح، ارائه خدمات فنی و مهندسی و... از سوی واحدهای ذی‌ربط در شرکت گاز خراسان رضوی انجام شد، ضمن آنکه برای نظارت مستقیم بر حسن اجرای این طرح هم سه نفر از مدیران باتجربه که از ایثارگران دوران دفاع مقدس بودند به‌صورت ثابت و شبانه‌روزی در شهر زاهدان مستقر شدند.

افتخاری با بیان اینکه هم‌اکنون خراسان رضوی به ایستگاه پایانی پروژه گازرسانی شهر زاهدان رسیده است، گفت: اکنون ۱۰۰ درصد پروژه تکمیل شده و همه ایستگاه‌های تقلیل فشار دروازه ورودی شهر، ایستگاه‌های تقلیل فشار درون‌شهری و ایستگاه‌های حفاظت از زنگ بهره‌برداری شده است؛ همه شبکه اجرا و به اندازه ۴۳۳ کیلومتر نیز تزریق گاز و تحویل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان شده است.

وی ادامه داد: در زمینه نصب انشعاب‌های شهر زاهدان هم‌اکنون سه پیمانکار طرف قرارداد با شرکت گاز خراسان رضوی در حال فعالیت در شهر زاهدان هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی یادآور شد: خراسان رضوی طبق صلاحدید شرکت ملی گاز ایران آماده اجرای پروژه‌های گازرسانی در دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان است و با توجه به نزدیکی فرهنگی میان مردم سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، اجرای این طرح هدیه خراسان رضوی همسو با سیاست‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت است.

سهم شرکت گاز خراسان رضوی در تکمیل پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان ۱۰ درصد بوده است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد