آمریکا تحریم‌های پروژه گازی نورد استریم-۲ را بررسی می‌کند

 به گزارش نفت دیلی،ایالات متحده آمریکا ادامه فعالیت پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ و تحریم‌های آن را بررسی می‌کند.

تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به مصالحه درباره پروژه جنجالی نورد استریم-۲ در حالی ادامه دارد که ایالات متحده هنوز تحریم‌ها علیه شرکت‌های درگیر در تکمیل این خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان را آغاز نکرده و آماده اجرای این تحریم‌هاست.

جن سکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اواخر روز ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن‌ماه) گفته بود که واشنگتن با متحدان خود درباره استفاده از تحریم‌ها همکاری می‌کند.

وی گفت: فعالیت‌های مربوط به تکمیل یا تأیید این خط لوله را زیر نظر داریم.

سکی افزود: اگر چنین اقدامی انجام شود، اجرایی کردن تحریم‌ها را بررسی می‌کینم، نکته مهم این است که تحریم‌ها تنها یکی از ابزارهای مهم برای تأمین امنیت انرژی هستند، همه این اقدام‌ها را با مشارکت متحدان و شریکان خود انجام خواهیم داد.

حدود ۱۵۰ کیلومتر از لوله‌گذاری پروژه انتقال گاز نورد استریم -۲ در آب‌های دانمارک و آلمان باقی مانده، این در حالی است که تهدید تحریم‌های ایالات متحده علیه شرکت‌های فعال در اجرای این خط لوله سبب تأخیر طولانی در تکمیل آن شده است.

در صورت تکمیل این خط لوله، نیاز گاز پروم به استفاده از مسیر ترانزیت اوکراین برای انتقال سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز روسیه به اروپا برطرف می‌شود، دولت کی‌یف به درآمد این مسیر ترانزیتی وابسته است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد