بخش زیادی از تجهیزات فناوری پیشرفته صنعت پتروشیمی در داخل ساخته می‌شود

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تأکید کرد: بخش زیادی از تجهیزات با فناوری بالای صنعت پتروشیمی امروز در داخل کشور ساخته می‌شود.

جعفر ربیعی امروز (دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه) پس از آیین امضای قرارداد ساخت ۲۴ دستگاه کمپرسور سانتریفیوژ و احداث ایستگاه جمع‌آوری گازهای همراه نفت منطقه رگ‌سفید با شرکت‌های ایرانی در جمع خبرنگاران گفت: تأمین خوراک یکی از دغدغه‌های صنعت پتروشیمی و جمع‌آوری گازهای مشعل نیز از دغدغه‌های نفت بوده است که صنعت پتروشیمی به این منظور وارد بالادست خود شد و مسئولیت جمع‌آوری گازهای مشعل را به‌عهده گرفت تا با انتقال به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس آن را به خوراک پتروشیمی تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل حدود یک میلیارد یورو هزینه دارد که ازسوی هلدینگ خلیج فارس تأمین می‌شود، افزود: امروز ساخت بخش‌هایی از این پروژه با صنعتگران داخلی امضا شد که این نشان می‌دهد بخش زیادی از تجهیزات با فناوری بالای صنعت پتروشیمی در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: با اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، بخش زیادی از گازهای همراه نفت که در خوزستان می‌سوزد، به خوراک با ارزش پتروشیمی تبدیل می‌شود.

ربیعی گفت: بیدبلند خلیج فارس مسئولیت جمع‌آوری روزانه ۵۹۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه نفت را به‌عهده دارد که افزون بر جلوگیری از گازسوزی، آن را به خوراک صنعت پتروشیمی تبدیل می‌کند و می‌تواند به صادرات و تبدیل به محصولات با ارزش‌تر در صنایع پایین‌دستی منجر شود



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد