تعمیرات خط لوله زیر دریایی جنوب کشور پایان یافت

 

به گزارش نفت دیلی،مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، از پایان موفقیت‌آمیز رفع نشتی خط لوله گاز ۱۲ اینچ زیر دریا خبر داد و گفت: همه مراحل تعمیراتی این عملیات با استفاده از دانش بومی و توان داخلی انجام شده است.

علیرضا عربلو در این باره اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های بازرسی خط ۱۲ اینچ زیر دریا، انجام بازرسی از محل نشتی و ارزیابی نخست در دستور کار قرار گرفت و در اقدام اولیه با عملیات آچارکشی فلنچ‌ها، نتیجه‌ای در توقف نشتی گاز حاصل نشد، سپس با استفاده از خدمات و تجهیزات داخلی و شناسایی شرکت‌های دریایی توانمند، مرحله بعدی تعمیرات خط لوله آغاز شد.

وی با اشاره به مراحل پیمان‌سپاری و امضای قرارداد با شرکت‌های دارای صلاحیت بومی و تجهیزات دریایی و غواصی به روش Air، بیان کرد: عملیات اجرایی تعمیرات نشتی با نظارت منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در محدوده بندر پهل و بندر لافت با تعویض اسمارت فلنچ با بیش از ۳۵ هزار نفرساعت از اسفندماه ۹۹ آغاز و پس از ۴۴ روز، فروردین‌ماه امسال با موفقیت تکمیل شد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز به چالش‌های موجود در انجام تعمیرات خط لوله زیر دریا اشاره کرد و گفت: به‌دلیل قرار داشتن موقعیت نقطه تعمیراتی در تنگه خور خوران در عمق ۳۲ متری و جریان شدید آب در زمان‌های جزرومد، همچنین کاهش دید به‌دلیل وجود گل و لای در اطراف لوله، با کاهش ساعت کار شبانه‌روزی روبه‌رو بودیم.

عربلو با بیان اینکه خط لوله ۱۲ اینچ قشم - بندرعباس به طول ۱۸۵۰ متر بین جزیره قشم و بندر پهل واقع شده است، ادامه داد: بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداری از خط زیر دریا به آموزش، برنامه‌ریزی و تجهیزات خاص نیاز دارد که همه اقدام‌ها با استفاده از توان و تجهیزات داخلی انجام می‌شود.

وی به اهمیت این خط لوله نیز اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون گاز تولیدشده در جزیره قشم افزون بر تأمین گاز مصرفی جزیره به شهرستان بندرعباس نیز انتقال داده می‌شد که امروزه با توجه به رشد اقتصادی و توسعه صنعتی جزیره قشم و افزایش مقدار مصرف گاز طبیعی، برنامه انتقال گاز به‌صورت معکوس و از خط ۳۰ اینچ منشعب از خط هفتم سراسری در دستور کار است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد