بازسازی قطعات توربین سولار در نفت و گاز آغاجاری

 

به گزارش نفت دیلی،رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، از تعویض تیغه‌های متحرک توربین سولار با تکیه بر دانش و توان کارشناسان تعمیرات این شرکت خبر داد.

محسن دهبانپور گفت: با توجه به فرسایش تیغه‌های ردیف نخست کمپرسور این توربین، مهندسان این شرکت در آزمایش‌هایی تیغه‌ها را از نظر آنالیز جنس و اندازه‌گیری زاویه حمله هوای داغ  ارزیابی کردند.

وی با اشاره به اهمیت عملکرد توربین‌ها به‌عنوان مهم‌ترین تجهیزات فرآیندی افزود: پس از بررسی دقیق، کارشناسان متوجه شدند تیغه مرحله دوم توربین، هم از نظر آنالیز و هم از نظر فنی با تیغه مرحله نخست آن مشابه است که بر همین اساس در  عملیاتی تیغه‌های مرحله دوم به جای تیغه‌های مرحله نخست جاگذاری و پین‌کوبی شد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: از پارسال تاکنون همکاران ما در بخش تعمیرات موفق به راه‌اندازی ۶ دستگاه توربین سولار با استفاده از همین ایده و دانش داخلی شدند و امسال نیز یک دستگاه توربین دیگر به‌صورت کارشناسی و با دقت بالا تعمیر و استفاده شد.

دهبانپور با قدردانی از تلاش متخصصان داخلی شرکت و مشارکت خوب دیگر اداره‌ها اظهار کرد: سود و صرفه اقتصادی حاصل از این عملیات بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد