جزئیات اقامت در ایران با خرید سهام

 تجارت‌نیوز: در جلسه هفته گذشته ریئس سازمان بورس با هیات دولت ده پیشنهاد در جهت حمایت از سهامداران خرد، حمایت از بازار و توسعه بسترهای سرمایه‌گذاری داده شد که سه مورد از این پیشنهادها تصویب و به مرحله اجرایی رسیده‌اند و ۷ مورد مابقی نیز با هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اجرایی می‌شود.

 

در جلسه هفته گذشته رئیس سازمان بورس با هیات دولت ۱۰ پیشنهاد در جهت حمایت از سهامداران خرد، حمایت از بازار و توسعه بسترهای سرمایه‌گذاری داده شد که سه مورد از این پیشنهادها تصویب و به مرحله اجرا رسیده‌اند و ۷ مورد مابقی نیز با هماهنگی اقتصادی سران سه قوه اجرایی می‌شود.

 

بهادر بیژنی، جانشین رئیس سازمان در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری خارجی درباره شرایط کسب اقامت ایران با خرید سهام به تجارت‌نیوز گفت: به سرمایه‌گذاران خارجی که مبلغ ۲۵۰ هزار دلار (یا معادل آن ارزهای دیگر مورد قبول بانک مرکزی) را با خرید سهام یا دیگر محصولات در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنند مجوز اقامت پنج ساله تعلق می‌گیرد.

 

این افراد می‌توانند حداکثر تا پنج نفر از اعضای خانواده خود ( همسر، فرزندان پسر زیر ۱۸ سال، فرزند دختر مجرد، پدر و مادر) را تحت اقامت خود به ایران بیاورند. و اگر بخواهند اقامت عضو بیشتری علاوه بر این ۵ نفر را داشته باشند باید به ازای هر نفر ۵۰ هزار دلار بیشتر در بازار سرمایه‌گذاری کنند. وی در این مورد افزود: طول دوره سرمایه‌گذاری و اقامت ۵ ساله و قابل تمدید است.

 

بیژنی در بخش دیگری بیان کرد: بسیاری از افراد با انگیزه کسب مجوزهای فیپا(FIPA) که از سوی سازمان سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران صادر می‌شود تمایل به کسب اقامت ایران را دارند تا سرمایه خود را به نوعی بیمه کنند و از خطرات احتمالی مصادره دور نگه دارن و از مزایی که دولت ایران در اختیارشان قرار می‌دهد استفاده کنند.

 

وی در این باره تاکید کرد: الزامی در خرید سهام نیست و هر فرد می‌تواند محصولات دیگر( اوراق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و..) بازار سرمایه را خریداری کند.

 

 

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد