سرنوشت پرندگان مهاجر به مرغ ترش ختم می‌شود!

 اسماعیل کهرم با بیان اینکه فریدون کنار سمبل بی‌رحمی پرندگان مهاجر است، گفت: سالانه یک میلیون پرنده در خطه شمال کشور در وعده‌های غذایی خورده می‌شود. پرندگان منبع درآمدهای کلان در این خطه هستند برای مثال یک جفت غاز بیش از 450 هزار تومان برای تهیه مرغ ترش در خطه شمال کشور قیمت دارد.

برنا: روز پرندگان مهاجر10 می در تقویم نامگذاری شده است. این روز بهانه‌ای برای بررسی وضعیت محیط زیستی پرندگان مهاجر کشور است در حالی که تاکنون محیط زیست کشور میزبان مناسبی برای پرندگان مهاجر نبوده و آنها به دلیل نارسایی‌ها یا کم وکاستی‌ها در اقدامات و نظارت‌های محیط زیستی به کام مرگ کشیده می‌شوند.

 

«آواز بخوان، پرواز کن، اوج بگیر مثل پرنده». این روز مردم سراسر جهان را دعوت می‌کند هر کجا که هستند با تماشای آگاهانه و گوش دادن به آوای پرندگان با طبیعت ارتباط برقرار کنند و در یک تلاش همگانی و مشترک جهانی برای حفاظت از پرندگان و زیستگاه‌هایی که آنها برای بقا احتیاج دارند متحد شوند. بر اساس آمار بیش از 90 درصد پرندگان مهاجر توسط دام‌‌های هوایی در فریدونکنار صید و معدوم به سطح زمین می‌‌رسند نیز به روش‌های مختلف صید می‌‌شوند. برخی علت مهار نشدن این نسل کشی را کمبود نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و برخی نیز وجود مافیای گسترده‌ای می‌دانند که محیط زیست به تنهایی قادر به مهار آن نیست.

 

پرنده مهاجر مناسب برای طبخ مرغ ترش!

 

اسماعیل کهرم، کارشناس سرشناس محیط زیست درباره وضعیت پرندگان در فریدن کنار به خبرنگار برنا گفت: برای پرندگان اقدامات زیادی انجام شده که خلاف اخلاق و قانون است. بر اساس قانون ایجاد تور هوایی ممنوع است. برای مثال وقتی تور هوایی مطرح می‌شود، برخی افراد بر این باورند که یک تور همچون تور والیبال بسته و پرنده به داخل آن جای می‌گیرد.

 

او افزود: تورهای هوایی از سیم و بکسل، حائل‌هایی تشکیل شده که بیش از 200 میلیون تومان هزینه دارد. در سه ماه تابستان این تورها وصل شده و ماهانه اجاره داده می‌شود.

 

این کارشناس سرشناس محیط زیست ادامه داد: مخارج صیادان و قاچاقچیان از راه پرنده‌ها تامین می‌شود. برای مثال یک جفت غاز بیش از 450 هزار تومان برای تهیه مرغ ترش در خطه شمال کشور قیمت دارد.

 

کهرم افزود: تور هوایی یک سازه بزرگ است. در گذشته در ساحل دریای مازندران افراد درصورت اقدام به تور هوایی دستگیر شده و مطابق قانون با فرد خاطی برخورد می‌شد. هرچند در سال گذشته در تالاب عزیزک در مجاورت بابل صیادان و قاچاقچیان حیوانات به رغم مشاهده نیروهای محیط زیستی در منطقه باز هم به کار خود ادامه دادند. این مقوله به دلیل بی‌توجهی مسئولان امر به نکات محیط زیستی بروز کرده است.

 

سالانه یک میلیون پرنده خورده می‌شود

 

این فعال سرشناس محیط زیست تاکید کرد: باید قوانین محیط زیستی در فریدون کنار به شکل مناسب اجرایی شود. عزمی برای مهار این نارسایی محیط زیستی وجود ندارد. فریدون کنار سمبل بی‌رحمی پرندگان مهاجر است. برای مثال هر شهری در کشور ما به یک نماد معروف است. برای مثال اصفهان به سی وسه پل، ساوه به انار، کرمان به زیر و فریدون کنار هم به کشتار پرندگان معروف است.

 

او گفت: سالانه یک میلیون پرنده در خطه شمال کشور در وعده‌های غذایی خورده می‌شود. پرندگان منبع درآمدهای کلان در این خطه هستند. این در حالی است که بر اساس اقدامات محیط زیستی فرزندان شکارچیان معترض به این اقدامات هستند برای مثال در سال‌های اخیر به کررات دانش آموزان نسبت به عملکرد پدران‌شان در قالب اقدامات نمادین در زمینه شکار و قاچاق پرندگان اعتراض کردند.

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد