آغاز حفاری پروژه تعویض ۴۰۰۰ متری خط لوله مارون در محدوده سرخون

 

به گزارش نفت دیلی،مرحله نخست پروژه تعویض ۴ هزار متر از خط لوله انتقال نفت خام مارون به اصفهان (کیلومتر ۲۲۵ تا ۲۲۹) با عملیات تسطیح و خاکبرداری آغاز شد.

سیاوش اورنگی، مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان در این باره گفت: همسو با مصوبه‌های نشست شورای تأمین استانداری استان چهارمحال و بختیاری و کارگروه مربوطه، مقرر شده بود این پروژه از ابتدای خردادماه امسال آغاز شود که با پیگیری‌های انجام‌شده و دستور مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، نسبت به تجهیز کارگاه و استقرار ماشین‌آلات سنگین، ساختمانی و نیروی انسانی در محل اقدام و یک ماه پیش از تاریخ تعیین‌شده عملیات اجرایی آغاز شد.

۳ کیلومتر از مسیر تعویض خط لوله تسطیح و آماده سازی شده است

وی افزود: مسیر اجرای پروژه جدید به موازات خط لوله قدیم با در نظر گرفتن همه جوانب و ملاحظه‌های فنی و  ایمنی، توسط مهندسی و طرح‌های شرکت طراحی و توسط همکاران ذی‌ربط مدیریت منطقه مسیر لوله‌کشی در محل پیاده‌سازی شده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: کارکنان واحدهای ذی‌ربط منطقه از حدود یک ماه پیش در محل در حال آماده‌سازی مسیر هستند و تاکنون ۳ کیلومتر از این مسیر سخت‌گذر را تسطیح و آماده‌سازی کرده‌اند تا مسیر حفاری کانال آماده شود.

اورنگی به پروژه حفاری این عملیات اشاره کرد و گفت: از ۲۲ اردیبهشت کار حفاری عملیات در دره گندمکار شروع و تاکنون حدود ۳۰۰ متر کانال به عرض حدود ۲ و عمق ۳ متر توسط همکاران ترابری منطقه حفر شده است 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با رسیدن لوله‌ها، عملیات ریسه کردن و لوله‌گذاری نیز هفته دوم خردادماه آغاز شود، گفت: ما از برنامه اجرایی جلوتریم و با توجه به تأکید کارشناسان سازمان زمین‌شناسی کشور پیش‌بینی می‌کنیم ان‌شاءالله پیش از آغاز فصل بارندگی این عملیات پایان یابد و با اتصال آن به خط لوله موجود از دغدغه‌هایی که در این منطقه سرخون داشتیم کاسته شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان ادامه داد: هم‌زمان با انجام این پروژه با امکانات شرکتی، با پیگیری مدیریت محترم مهندسی و طرح‌های شرکت، مقدمات برون‌سپاری و برگزاری مناقصه اجرای فاز دوم پروژه از کیلومتر ۲۲۹ تا مرکز انتقال نفت شماره ۶ مارون (حدود ۲ کیلومتر) در مسیر جدید، سخت‌گذر و ترانشه‌ای در حال انجام است.

اورنگی با تشکر از حمایت‌های مدیرعامل شرکت و حضور ایشان در سرخون و جلسات مربوطه در شهرکرد گفت: به لحاظ اهمیت این خط لوله و دغدغه رفع مشکلات مردم در جریان حادثه رانش زمین در بیشتر نشست‌های استانی و ستادی مدیرعامل شرکت حضور داشته و در نشست‌های پرشمار و کارگروه‌های تخصصی موضوع پیگیری می‌شود و امیدواریم با اجرای این پروژه، ضریب اطمینان این خط لوله تا سال‌های متمادی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: رانشی بودن زمین و جاده بالادستی که در سال‌های دور بدون رعایت فاصله قانونی از خط لوله نفت احداث شده از جمله مخاطره‌هایی است که در سال‌های ۹۵ و ۹۹ سبب ایجاد تنش و شکستگی خط لوله شد و افزون بر اختلال در انتقال انرژی مشکلاتی برای اهالی منطقه میانکوه به‌وجود آورد. امیدواریم با تعویض قسمت مورد نظر از خط لوله اطمینان خاطر و امنیت را به ساکنان هدیه دهیم.

استفاده از نیروهای بومی در اجرای پروژه در اولویت است

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان به استفاده از نیروهای بومی در اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: توصیه مسئوولان شرکت، بهره‌گیری از نیروهای بومی در اجرای پروژه است که به جز بخش فنی و تخصصی پروژه، تمامی امور خدماتی، نگهبانی و... آن طبق قوانین و مقررات جاری کشور از طریق برون‌سپاری با اولویت بهره‌گیری از نیروهای بومی انجام می‌شود و شرکت‌های بومی هم می‌توانند در کنار دیگر شرکت‌ها در مناقصه شرکت کنند و از نیروهای بومی در بخش میانکوه استفاده کنند.

نیازمند همکاری و صبوری اهالی منطقه هستیم

اورنگی با تأکید بر لزوم رعایت برنامه‌ زمان‌بندی اجرای پروژه گفت: اجرای پروژه در زمان تعیین‌شده مستلزم صبوری و همکاری مردم و مسئولان و دستگاه‌های محلی و استانی به‌ویژه در مسیر تردد ماشین‌آلات سنگین و انتقال لوله در جاده‌های کم‌عرض منتهی به محل پروژه است.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم با همدلی و عزم کارکنان شرکت و همراهی مسئولان محلی شاهد اجرای بدون حادثه پروژه و رفع نگرانی مردم و مسئولان منطقه میانکوه باشیم.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد