اهمیت طرح‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها در افزایش تولید ناخالص داخلی

 

به گزارش نفت دیلی،دستیار مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره اهمیت و تأثیر اجرای طرح‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها بر زندگی عموم مردم گفت: اجرای طرح‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها در کشور به معنای سوددهی بالاتر و خلق پول و ثروت است و این موضوع نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.

محمد رضایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پالایشگاه اصفهان بیان کرد: افزایش تولید ناخالص ملی بالا رفتن رفاه جامعه را به‌دنبال دارد، حتی اگراین افزایش زیر یک درصد هم باشد باز هم بر خلق پول و رفاه اثرگذار است.

وی با اشاره به قطعی‌های اخیر برق و ارتباط آن با اهمیت تأمین انرژی گفت: قطعی برق در هفته‌های اخیر نشان داد که نمی‌توان انرژی را از مردم گرفت و این موضوع لزوم تأمین پایدار انرژی را برای کشور به تصویر کشید.

دستیار مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه متأسفانه فقط مقطعی به لزوم حفظ محیط زیست پرداخته می‌شود، تأکید کرد: صحبت درباره حفظ محیط زیست نباید تنها محدود به فصل زمستان شود و کمک در جهت تسهیل اجرای طرح‌های محیط‌زیستی در پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع سازنده وسایل نقلیه موتوری به کمتر شدن روزهای آلوده در زمستان کمک شایانی می‌کند.

رضایی با تأکید بر اینکه تسهیل فرآیندها در پالایشگاه‌ها می‌تواند در این زمینه چاره‌ساز باشد، افزود: پروژه تصفیه هیدروژنی در پالایشگاه اصفهان که نخستین گام برای کاهش انتشار روزانه ۳۰۰ تن گوگرد در هواست، از جمله این اقدام‌ها به‌شمار می‌رود که کمک زیادی به حفظ محیط زیست خواهد کرد و باید از مدیران کارکنان شرکت پالایش نفت اصفهان قدردانی کرد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد