نشست راهبردی ناوگان عملیاتی شرکت نفت خزر برگزار شد

 

به گزارش نفت دیلی،نشست راهبردی ناوگان دریایی نفت خزر با حضور معاون تولید شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد شرکت‌های نفت خزر و صدرا برگزار شد.

فرخ علیخانی در این نشست با اشاره به دانش پیچیده حفاری در آب‌های عمیق گفت: با تمرکز مجموعه شرکت‌های نفتی در منطقه شمال کشور همچون شرکت نفت خزر، پایانه‌های نفتی، حفاری شمال و شرکت صدرا به‌عنوان شرکت پشتیبان لجستیک و با دارا بودن زیرساخت‌های بالقوه و همکاری مناسب میان این شرکت‌ها می‌توان درآینده نزدیک زنجیره فعالیت در حوزه  نفت و گاز شمال کشور را تکمیل کرد و توسعه داد.

وی افزود: در شمال کشور ساختارهای هیدروکربوری مناسبی به‌صورت مجزا و مشترک با کشورهای همسایه وجود دارد که امیدواری برای توسعه صنعت نفت در شمال کشور را دوچندان کرده است.

علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این نشست ضمن تأکید بر اقدام‌های شایسته و مؤثر شرکت صدرا در توسعه زیرساخت‌های نفتی شمال کشور گفت: امیدوارم برای نوسازی ناوگان دریایی نفت خزر و توسعه فعالیت‌های مشترک در این زمینه تعامل با مجموعه صدرا افزایش یابد.

وی تصریح کرد: شرکت صدرا به‌عنوان بزرگ‌ترین و باتجربه‌ترین شرکت در حوزه صنایع فراساحل هم‌اکنون مجهز به کامل‌ترین تجهیزات دریایی در مازندران است و حمایت از این مجموعه و دیگر شرکت‌های داخلی همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری است که باید اقتصاد مقاومتی را با حمایت از کارخانه‌ها و تولیدات داخلی پیش ببریم تا هم رونق اقتصادی هم رونق اشتغال ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: بر اساس اخبار و مطالعات واصله، کشورهای حوزه دریای خزر هر ساله بیش از پیش در حال توسعه فعالیت‌های اکتشافی و تولید نفت و گاز در دریای خزر هستند که این موضوع نشان می‌دهد فعالیت کشورهای حوزه دریای خزر برای دستیابی به این منابع خدادادی نه‌تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد