همتی و مهرعلیزاده «اصلاح‌طلب» نیستند

 دیده‌بان: نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: چه کسی گفته که همتی و مهرعلیزاده اصلاح‌طلب هستند. من اصلا این را نمی‌پذیرم و اصلاح‌طلبان نیز این‌ها را به عنوان نامزد خود در این انتخابات نپذیرفته‌اند. اینکه یک نفر سعی کند خودش را به یک فرد، حزب یا جریان الصاق کنند دلیل نمی‌شود که از طرف مقابل نیز پذیرفته شود.

 

کمتر از 10 روز تا انتخابات و فقط یک مناظره دیگر باقی است اما نه مناظرات برگزار شده نظر مردم، مطبوعات و اهالی سیاست را جلب کرده و نه نامزدهای حاضر طی تبلیغات انجام شده توانسته‌اند شوری به جامعه بدهند!

 

رویکرد صدا و سیما و مناظراتی که برگزار می‌کند نیز در این کم‌رونقی فضای انتخابات بی‌اثر نیست. شاهدیم که در روزهای اخیر انتقادت گسترده و فراوانی به این رویه و مشخصا مناظرات تلویزیونی مطرح شده است.

 

سید مصطفی هاشمی‌طبا نیز از جمله همین منتقدان است. او در مصاحبه‌ای با «آزادی» گفت: « این مناظرات از نظر شکل و طراحی کاملا بی‌معنا است. بنده این را در دفعات قبلی که خودم نامزد بودم هم گفتم و به صدواسیما تاکید کرد که این روش مبنی بر پرسیدن سوال از افراد فایده‌ای ندارد و پیشنهاداتی هم داشتم اما توجه نشد. به هرحال مناظرات به شکل فعلی خاصیتی ندارد».

 

وی افزود: «ایراد دومی که به مناظرات وارد است این است که مناظره‌کنندگان هم حرفی برای گفتن ندارند. صرفا یک سری وعده و وعید می‌دهند و اصلا متوجه نیستند که در کجا و چه جایگاهی قرار دارد. در واقع این مناظرات هم از نظر شکلی و هم از جهت محتوا ایراد دارد و قابل قبول نیست».

 

هاشمی‌طبا در پاسخ به اینکه دو نامزد اصلاح‌طلب در این انتخابات را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: « چه کسی گفته که این‌ها اصلاح‌طلب هستند. من اصلا این را نمی‌پذیرم و اصلاح‌طلبان نیز این‌ها را به عنوان نامزد خود در این انتخابات نپذیرفته‌اند. اینکه یک نفر سعی کند خودش را به یک فرد، حزب یا جریان الصاق کنند دلیل نمی‌شود که از طرف مقابل نیز پذیرفته شود».

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی نحوه حضور نامزدهای اصولگرا در مناظرات نیز گفت: «به نظر من آقای رئیسی بهتر از دیگران صحبت می‌کند. به این خاطر که دیگر نامزدها حرف‌های غیرقابل عمل می‌زنند اما او به گفتن برخی کلیات در امور اجرایی مثل اینکه رئیس جمهور باید مدیر باشد، یا قاطع باشد و ... اکتفا کرده و این بهتر از آن است که حرف‌ها نامربوط بزند و وعده‌های غیرقابل تحقق بدهد».

 

هاشمی‌طبا همچنین گفت: «البته واقعیت قضیه این است که هر کدام از این‌ها که رئیس جمهور بشود و روی کار بیاید، در نهایت همان راهی را خواهد رفت که آقای روحانی رفت و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد. این ها فرقی با هم ندارند».

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا آقایان زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی و جلیلی را نامزد پوششی می‌دانید یا تصور می‌کنید که در نهایت به نفع رئیسی کنار خواهند رفت؟ گفت: «من تصور نمی‌کنم اینکه یک نامزدی به نفع دیگری کنار برود به معنی پوششی بودن، باشد. ممکن است یک نفر ثبت نام کند اما در نهایت به این نتیجه برسد که بهتر است کناره‌گیری کند یا به نفع یک نامزد خاص کناره‌گیری کند. این به معنای پوششی بودن نیست. البته بیان این نکته نیز به معنی نادیده گرفتن احتمال پوششی بودن این افراد نیست. ممکن است پوششی باشند، اما حرف این است که هر کناره‌گیری به معنی پوششی بودن نیست».

 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد