گازرسانی به ۲۳ شهر و ۵۹۲ روستای مرزی خراسان رضوی

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از گازرسانی به ۲۳ شهر و ۵۹۲ روستا در شهرستان‌های مرزی این استان خبر داد.

حسن افتخاری با اشاره به مرز مشترک خراسان رضوی با ترکمنستان و افغانستان اظهار کرد: اکنون ۲۳ شهر و ۵۹۲ روستای مرزی استان با ۲۴۱ هزار و ۲۹۴ مشترک از گاز طبیعی بهره می‌برند که از این آمار ۳۳ هزار و ۲۵۸ مشترک شهری و ۱۰۸ هزار مشترک نیز روستایی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون صددرصد خانوار شهری و ۸۸ درصد خانوار واجد شرایط روستاهای مرزی استان گازرسانی‌ شده است، افزود: در بخش شهری برای بهره‌مندی ۱۷۷۱۷۰ مشترک از گاز طبیعی، ۱۵۳۲ کیلومتر شبکه گازرسانی و ۷۶هزار و ۲۳۸ علمک واگذار شده که این آمار در بخش روستایی ۵۵۷۳ متر شبکه و ۷۴۶۰۱ علمک است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در بخش روستاهای واجد شرایط مرزی، عملیات اجرایی گازرسانی در ۷۳ روستا نیز در حال اجراست که با تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد روستا، ضریب نفوذ گاز این بخش به بالای ۹۵ درصد می‌رسد.

افتخاری سیاست شرکت گاز را توسعه خدمات در مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار دانست و گفت: در سایه همکاری و تلاش انجام‌شده مردم و مسئولان، روند گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی به ایستگاه پایانی نزدیک شده و روستاهای باقیمانده دارای مسیرهای سخت‌گذر یا فاقد شرایط فنی و اقتصادی لازم هستند.

به گفته وی، گازرسانی به شهرستان‌های مرزی سبب ایجاد رفاه در زندگی مردم، کمک به رونق اقتصادی مناطق کمتر برخوردار و جلوگیری از قاچاق سوخت از طریق مرزها می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: باجگیران به‌عنوان تنها شهر بدون گاز خراسان رضوی تاکنون فاقد شرایط لازم برای گازرسانی اعلام شده است که با تلاش متخصصان شرکت گاز استان در زمینه طراحی بهینه و مجوزهای گرفته‌شده، امید است به‌زودی عملیات مسیریابی و طراحی فنی و مهندسی مورد نیاز آن انجام و پس از صدور مجوزهای مربوط به ارگان‌ها به‌ویژه اداره راه و محیط زیست گازرسانی به این شهر نیز امکان‌پذیر شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد