افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز طبیعی در نیروگاه سنندج

 

به گزارش نفت دیلی،مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اعلام کرد که مقدار مصرف گاز طبیعی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش یافت.

احمد فعله‌گری در این باره گفت: مقدار مصرف گاز طبیعی در سه ماه نخست امسال، ۳۵۰ میلیون و ۹۴۲ هزار مترمکعب بوده، در حالی که این مقدار درمدت مشابه سال ۱۳۹۹ برابر با ۳۰۳ میلیون و ۲۳۴ هزار متر مکعب بوده است.

وی درباره اهمیت مصرف گاز طبیعی در بخش نیروگاهی، اظهار کرد: انرژی یکی از مهم‌ترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی و در این میان گاز از جمله مهم‌ترین حامل‌های انرژی است که نه‌تنها در تحول جامعه صنعتی نقش اساسی دارد، بلکه به لحاظ محیط‌زیستی نیز حائز اهمیت است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد: مصرف گاز طبیعی افزون بر مزیت‌های زیست‌محیطی، سبب کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی نسبت به سوخت مایع است، بنابراین هم‌اکنون بیشترین مصرف بخش نیروگاهی کشور از گاز طبیعی تأمین می‌شود.

 فعله‌گری تقاضا برای مصرف گاز طبیعی از سوی نیروگاه‌ها را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: به‌دلیل شروع گرمای زودرس، رشد روزافزون تقاضای مصرف انرژی الکتریکی و با توجه به سهم عمده نیروگاه‌های حرارتی از جمله نیروگاه‌های گازی در تولید برق کشور، نیاز این صنعت به گاز طبیعی با رشد چشمگیری روبه‌رو شده است.

وی گفت: در فصل گرما به‌دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، مصرف برق با شیب بسیار تندی افزایش می‌یابد و این موضوع سبب استفاده بیشتر نیروگاه‌ها از گاز طبیعی است و با این شدت مصرف، دیگر نسل‌های آینده منابعی برای مصرف در اختیار نخواهند داشت.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد