ضرورت مصرف بهینه گاز برای عمل به تعهدهای صادراتی

 

به گزارش نفت دیلی،مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در بازدید از پایانه‌های صادرات گاز در شمال غرب کشور، نظارت، برنامه‌ریزی و کنترل را از ضرورت‌های موفقیت و زمینه تحکیم و گسترش بهره‌وری و سرآمدی دانست.

محمدرضا جولایی در حاشیه این بازدید بر حصول اطمینان از سلامت تجهیزات، بررسی موانع و مشکلات احتمالی در فرآیند صادرات گاز تأکید و به حمایت از شرکت‌های داخلی، نقاط قوت و پاسخگویی به نیاز مشتری اشاره کرد و گفت: همواره باید نسبت به روزآمدکردن تجهیزات اندازه‌گیری و آنالایزر و کیفیت و نحوه انتقال گاز به تأسیسات صادراتی توجه کامل داشته باشیم.

وی افزود: زنجیره تأمین گاز طبیعی شامل سه سطح اصلی تولید، انتقال و توزیع است که میان این زنجیره باید هماهنگی وجود داشته باشد و مدیریت، هماهنگی و راهبری این زنجیره عظیم به‌عهده مرکز هماهنگی، کنترل و نظارت بر تولید، انتقال و توزیع گاز (دیسپچینگ) شرکت ملی گاز ایران است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، این مرکز را حلقه واسطه عرضه و تقاضا دانست و تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران همواره در حال توسعه و گسترش است و باید با نظارت بهتر و ایجاد دیدگاه‌های نوین، ظرفیت‌ها را شناخت و امور را پیش برد.

جولایی روند نظارت و بازدید از پایانه‌های صادرات گاز را ضروری اعلام و اظهار کرد: بهره‌مندی از دید ثانی و نظارت تعاملی در فعالیت‌های سازمان سبب می‌شود اصلاح فرآیندها با سرعت مضاعف تحقق یابد، در این صورت بی‌شک ضمن حصول اطمینان از سلامت تجهیزات، این مهم، زمینه کاهش نارسایی‌ها و مشکلات احتمالی آتی در فرآیند صادرات گاز خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به موازنه تولید و مصرف این انرژی پاک اشاره کرد و گفت: مصرف بهینه انرژی گاز، مازاد بر عمل به تعهدهای صادراتی و مصارف صنایع و خانگی، می‌تواند افزون بر تقویت رونق اقتصادی، تأثیری بسزا بر حفظ محیط زیست و ارزآوری داشته باشد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: دسترسی به اطلاعات دقیق و لحظه‌ای درباره وضع جریان گاز از نقطه آغاز (منابع تولید)، مسیر انتقال (خطوط لوله و ایستگاه‌ها) و توزیع گاز (شهرها، صنایع، صادرات و واردات) به‌منظور کنترل و هماهنگی و تصمیم‌گیری صحیح ضروری است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد